روسیه و روآندا نیرو به آفریقای مرکزی اعزام کردند

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تلاش برای کودتا در جمهوری آفریقای مرکزی، سخنگوی دولت این کشور از اعزام صدها سرباز روس به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، أنجی ماکسیم کازاغی، سخنگوی دولت جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرد که روسیه در چارچوب توافق همکاری دوجانبه، صدها نیروی نظامی را به همراه تجهیزات سنگین به این کشور اعزام کرده است.

وی افزود: روآندایی‌ها نیز صدها سرباز را به آفریقای مرکزی فرستاده و این نیروها جنگ را آغاز کرده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع روآندا اعلام کرد که پس از حمله نیروهای مسلح به ریاست فرانسوا بوزیزه، رئیس جمهوری سابق آفریقای مرکزی به نیروهای روآندا که طبق مجوز سازمان ملل در این کشور حضور دارند، نیروهایی را به آفریقای مرکزی اعزام کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع روآندا آمده است که این کشور نیروهایش را طبق توافقنامه دفاعی دوجانبه با آفریقای مرکزی در این کشور مستقر کرده است.

وزارت دفاع روآندا در ادامه به شمار و محل استقرار این نیروها اشاره‌ای نکرد.

طبق این بیانیه، نیروهای مذکور همچنین در تضمین برگزاری مسالمت‌آمیز انتخابات سراسری در آفریقای مرکزی ایفای نقش خواهند کرد.

نیروهای روسیه و روآندا پس از آن به آفریقای مرکزی اعزام شدند که دولت این کشور یکشنبه فرانسوا بوزیزه را به طراحی کودتا متهم کرد.

طبق این گزارش، شبه نظامیان تهدید کرده‌اند که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در جمهوری آفریقای مرکزی که ۲۷ دسامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود، بانگی، پایتخت این کشور آفریقایی را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

دولت آفریقای مرکزی گفته که بوزیزه قصد دارد تا پیش از برگزاری انتخابات، کودتایی در کشور راه بیندازد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.