کره شمالی تفرجگاه کوهستانی‌اش را بازسازی می‌کند

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA امروز (یکشنبه) گزارش داد، یکی از مقامات ارشد کره شمالی از یک تفرجگاه کوهستانی که در دوران روابط حسنه قبلی به صورت مشترک با کره جنوبی اداره می‌شد، بازدید کرد و درباره تلاش‌ها برای بازسازی یکجانبه این تفرجگاه کوهستانی و تبدیل آن به یک تفرجگاه فرهنگی زبان‌زد در جهان صحبت کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برخی کارشناسان می‌گویند، همزمان با وخیم شدن مشکلات اقتصادی کره شمالی، احتمالا پیونگ‌یانگ کره جنوبی را تحت فشار می‌گذارد تا از یک مشارکت و تعامل اقتصادی بهره‌مند شود.   

 خبرگزاری KCNA گزارش داد: کیم توک هون، نخست وزیر کره شمالی در جریان بازدید از تفرجگاه "کوهستان الماس" بر لزوم "ساخت این منطقه گردشگری به شیوه خودمان که در آن ویژگی‌های ملی با مدرنیته تلفیق شده باشد و در عین حال هارمونی خوبی با مناظر طبیعی داشته باشد"، تاکید کرد.

کیم توک هون گفت: کره شمالی قصد دارد این منطقه کوهستانی را به یک منطقه شناخته شده برای خدمت به مردم و یک تفرجگاه فرهنگی زبان‌زد در کل جهان تبدیل کند.

به گفته خبرگزاری KCNA، نخست وزیر کره شمالی و دیگر مقامات این کشور درباره طراحی و ساخت هتلی در سطح جهانی، یک زمین گلف و یک پیست اسکی صحبت کردند.   

کره شمالی یک برنامه تور مشترک با کره جنوبی به این منطقه کوهستانی را به مدت ۱۰ سال پیش از تعلیق این برنامه در پی کشته شدن یک گردشگر کره جنوبی در آنجا در سال ۲۰۰۸ میلادی اجرا می‌کرد. حدود دو میلیون گردشگر کره جنوبی از این تفرجگاه بازدید کرده‌اند؛ منطقه‌ای که یک منبع نادر از درآمد خارجی برای کره شمالی محسوب می‌شود.

هنگامی که روابط میان دو کره در سال‌های اخیر بهبود یافت، این دو کشور تلاش کردند تا پروژه‌های اقتصادی مشترک متوقف شده را مجددا آغاز کنند که شامل تورها به منطقه "کوهستان الماس" نیز می‌شد. اما سئول نهایتا نتوانست این کار را بدون نقض تحریم‌های سازمان ملل بر برنامه اتمی کره شمالی انجام دهد.

کره شمالی سال گذشته برای تخریب هتل‌ها و دیگر سازه‌های ساخت کره جنوبی در این تفرجگاه تلاش کرد و از سئول خواست تا کارگرانی را برای تخریب این سازه‌ها به این سایت بفرستد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاسیسات ساخت کره جنوبی را "ضعیف" و "زشت" توصیف کرد.

اما در ژانویه سال جاری میلادی، کره شمالی به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا این برنامه‌های تخریب را به تعویق انداخت.  

پیش از شیوع پاندمی کرونا کره شمالی میزبان گردشگران چینی در این تفرجگاه کوهستانی بود. اما کارشناسان شک دارند که پیونگ‌یانگ بتواند بدون همکاری کره جنوبی این منطقه را بازسازی کره و آن را به یک مکان گردشگری بزرگ تبدیل کند.

این تفرجگاه درست در شمال مرز دو کره و صدها کیلوکتر دور تر از مرز کره شمالی با چین قرار دارد. خطوط حمل‌ونقل ضعیف کره شمالی سفر تعداد زیاد گردشگران چینی به این تفرجگاه را دشوار می‌سازد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.