برگزاری انتخابات استانی در تایلند

مردم تایلند امروز (یکشنبه) پای صندوق‌های رای رفته‌اند تا در انتخابات استانی شرکت کنند که نخستین آزمون برای دموکراسی از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی سال گذشته میلادی است که اتهامات زیادی شامل دستکاری در انتخابات را در پی داشت و باعث برگزاری چندین ماه راهپیمایی اعتراضی جوانان در این کشور شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخابات استانی تایلند در ۷۶ استان این کشور بجز بانکوک نخستین بار از زمان روی کار آمدن پرایوت چان اوچا به عنوان نخست وزیر این کشور محسوب می‌شود.

یکی از رای دهندگان که رای خود را در حومه بانکوک، پایتخت تایلند به صندوق انداخت، گفت: این وظیفه من است که رای بدهم. امیدوارم که افراد جدید که در این انتخابات پیروز می‌شوند، تغییراتی را هم با خود بیاورند.

مقام‌های انتخاباتی تایلند اعلام کردند، با وجود رشد روزانه ابتلا به کروناویروس در خارج از بانکوک، اما میزان مشارکت بالاست. حوزه‌های رای گیری ساعت ۱۷ به وقت محلی بسته می‌شود و نتایج آن احتمالا عصر امروز اعلام خواهد شد.

یکی از کاندیداها، "تاناتورن جوآنگرونگروآنگکیت" از حزب جنبش مترقی است که رقیب اصلی برای نخست وزیر تایلند به شمار می‌رود. وقتی که جوآنگرونگروآنگکیت و حزبش از عرصه سیاست منع شدند، اعتراضات گسترده‌ای با هدف برکناری نخست وزیر، تدوین یک قانون اساسی جدید و ایجاد اصلاحات در سلطنت در کشور برگزار شد.

پرایوت چان اوچا این اتهامات را رد کرده که در انتخابات سال گذشته میلادی دست برده تا در قدرت بماند.

اگرچه حزب حامی وی در پارلمان تایلند به صورت رسمی کاندیدایی برای انتخابات امروز اعلام نکرده اما شرکت کنندگان در انتخابات در سراسر کشور وفاداری خودشان را به او اعلام کرده‌اند.

این انتخابات یک آزمون برای حزب "فو تای" مرتبط با تاکسین شیناواترا، نخست وزیر مردمی پیشین تایلند محسوب می‌شود و به عنوان یک حزب اپوزیسیون، همچنان بزرگترین حزب در پارلمان تایلند به شمار می‌رود.

تاکسین شیناواترا که به ندرت از زمان برکناری در ۲۰۰۶ و در تبعید اظهارنظرهای عمومی داشته، در توئیتی پیش از انتخابات استانی، مردم را ترغیب کرد تا از این حزب حمایت کنند.

دولت‌های استانی مسئول نظارت بر خدمات محلی و برنامه‌های توسعه‌ای هستند و بودجه خودشان را دارند. جنبش مترقی می‌کوشد قدرت بیشتری را از بانکوک که هنوز انتخابات محلی خود را برگزار نمی‌کند، به استان‌ها اختصاص دهد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.