نماینده مراکش در سازمان ملل: یهودی‌ها در طول تاریخ کشور بخشی از جامعه ما بوده‌اند

تنها چند روز پس از آنکه رباط و تل‌آویو روابط خود را ازسرگرفتند و همچنین خبرهایی از سفر قریب الوقوع جمعی از وزرای دولت مراکش به اراضی اشغالی منتشر شد، گزارش‌ها از حضور برخی دیپلمات‌های مراکشی در جشن یهودیان در نیویورک منتشر شد. همزمان نماینده این کشور در سازمان ملل مدعی شد:یهودی‌ها در طول تاریخ مراکش حضور داشته و بخشی از جامعه ما بوده‌اند!

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل  در حالی که همراه با نماینده رژیم صهیونیستی شمع‌هایی را به مناسبت جشن "حانوکا" یهودیان روشن می کرد، مدعی شد: یهودی‌ها در طول تاریخ مراکش حضور داشته و بخشی از جامعه ما بوده‌اند.

شمعون آران، روزنامه‌نگار اسرائیلی و سردبیر بخش سیاسی مرکز پخش رژیم صهیونیستی درباره سفر احتمالی هیات مراکشی به اراضی اشغالی فاش کرد به زودی جمعی از وزرای دولت مراکش به اراضی اشغالی سفر خواهند کرد.

شمعون توییت کرد: سعید امزازی، وزیر آموزش عالی مراکش همراه با تعداد دیگری از وزرای این کشور احتمالا به زودی به اراضی اشغالی سفر می‌کنند. به شما خوش‌آمد می‌گوییم.

عمر هلال در مراسم روشن کردن شمع در جشن حانوکا در نیویورک اظهار کرد: بسیار مفتخریم در تاریخ مراکش هیچگونه فشار و ستمی به یهودیان وارد نشده و آنها بخشی از جامعه ما بوده‌اند و یهودیان مراکش هرگز مورد آزار و اذیت قرار نگرفتند.

نماینده مراکش در سازمان ملل افزود: "ما همه، فرزندان ابراهیم هستیم و باید صلح را با یکدیگر ایجاد کرده و آینده بهتری را برای نسل بعدی بسازیم."

گلعاد آردن، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز در این مراسم مدعی شد: روابط عمیق مراکش و یهودیان به هزاران سال قدمت دارد.

آردن در ادامه ازسرگیری روابط میان دو طرف را "رویایی دانست که برای بسیاری از اسرائیلی‌های اصالتا مراکشی که مراکش را دوست دارند، محقق شد."

یک هیات رسمی شامل برخی مسؤولان آمریکایی و اسرائیلی در روزهای آینده در اولین پرواز مستقیم از تل‌آویو به رباط، پایتخت مراکش سفر خواهند کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.