حیرت مقام‌های پنتاگون از توقف همکاری این وزارتخانه با تیم بایدن

پایگاه آکسیوس آمریکا گزارش کرد، مقامهای پنتاگون بعد از دستور کریستوفر میلر، وزیر دفاع موقت آمریکا به "متوقف کردن همکاری در سراسر پنتاگون" با تیم انتقال قدرت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب "بهت زده" شده‌اند.

به گزارش خبرآنی، بر اساس این گزارش میلر به مقامها دستور لغو نشستها با تیم انتقال قدرت که از قبل برنامه ریزی شده بودند داده "که این باعث بهت مقامها در سراسر پنتاگون شده است".

آنگونه که گزارش شده، مقامها صراحتا نگفتند که چه چیزی منجر به این تصمیم شده و آکسیوس نیز می گوید، یک مقام ارشد تیم بایدن اطلاعی از این دستور ندارد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به آکسیوس گفت، "این یک تاخیر ساده در معدود نشستهای آخری که برنامه‌ریزی شده‌اند و موکول کردنشان به بعد از سال نوی میلادی است. او گفت که آنها "کمتر از ۲۴ نشست باقی مانده در برنامه زمانی برای امروز و هفته آینده" داشته‌اند و کارکنان از بابت "تعداد نشستها تحت فشار قرار گرفته‌اند".این مقام اضافه کرد، "با فرا رسیدن تعطیلات ما برای دو هفته کار را موقتا متوقف می‌کنیم. ما همچنان به یک انتقال قدرت سودمند متعهد هستیم."

با این حال پایگاه آکسیوس نوشت، مقامها "در سراسر وزارت دفاع" از بابت این اقدام که در پی تاخیر ایجاد کردن دونالد ترامپ در شروع رسمی انتقال قدرت به بایدن در ضمن خودداری از پذیرفتن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ صورت گرفته، شوکه شدند.

این تحول که علت آن هنوز معلوم نیست و برای تیم انتقال قدرت بایدن کاملا نامنتظره بوده ، با ناکامی سازمان‌های اطلاعاتی در انتشار گزارش اطلاعاتی درباره مداخله خارجی در انتخابات سال ۲۰۲۰ که امروز آخرین مهلت انتشار آن بود، همزمان شده است.

مدیر اطلاعات ملی که به عنوان رئیس سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده مشتمل بر واحد اطلاعاتی وزارت دفاع خدمت می‌کند، گفته بود،‌ تعدادی از سازمان‌های اطلاعاتی هنوز کارشان را برای تولید گزارش نهایی کامل نکرده‌اند.
انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.