تمایل رئیس جمهور الجزایر برای تاخیر در انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام

یک منبع آگاه اعلام کرد، رئیس جمهوری الجزایر قصد دارد انحلال پارلمان را به تعویق انداخته و انتخابات زودهنگام را برگزار کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از ارم نیوز، این منبع گفت، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر قصد دارد تا زمان تحقق تعدادی از شروط سازمانی و قانونی، انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام را به تاخیر اندازد.

قرار بود این اقدام پیش از پایان سال ۲۰۲۰ اجرایی شود.

به گفته منبع مذکور، از جمله اقدامات برای برگزاری انتخابات زودهنگام و انحلال پارلمان، پایان دادن به فعالیت کمیته مکلف به تدوین قانون جدید انتخابات، ارائه این قانون به کابینه و سپس پارلمان است. اما این قانون باید ظرف چند هفته یا چند ماه وارد فاز اجرایی شود و این امر بدین معنی است که برخلاف انتطار، هیئت انتخابات به این زودی ها فعالیتش را برای برگزاری انتخابات شروع نخواهد کرد.

تبون که از ۲۸ اکتبر برای درمان ویروس کرونا به آلمان رفته است، متعهد شده بود پیش از پایان سال جاری میلادی شوراها یعنی دو اتاق (شورای ملی خلق و شورای الامه)، شورای شهرداری ها و استان ها را منحل کند.

با توجه به شیوع کرونا و وضعیت سلامتی تبون، زمان اجرای این تصمیم با نوساناتی روبروست. تصمیمی که باید به جنجال ها درباره پارلمان الجزایر که همواره محل انتقادات مخالفان بوده، پایان دهد.

پارلمان الجزایر شامل دو اتاق؛ مجلس الشعب است که تمامی اعضای آن از سوی مردم انتخاب می شوند و مجلس الامه که مشابه مجلس سنا در دیگر کشورها است و دو سوم اعضای آن توسط مردم و یک سوم باقیمانده توسط رئیس جمهوری انتخاب می شود.

تبون ۷۵ ساله از ۱۵ اکتبر تاکنون تنها روز یکشنبه برای نخستین بار در یک فیلم ویدئویی ضبط شده در بیمارستان آلمان دیده شده است. وی در این فیلم اعلام کرده که بین یک تا سه هفته به کشور برمی گردد و دستور داده کمیته انتخابات با هدف تهیه پیش نویس قانون جدید انتخابات ظرف ۱۵ روز، فراخوانده شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.