بررسی دو طرح کلان علمی در جلسه کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات

به گزارش خبرنگار خبرآنی، غلامحسین رحیمی در حاشیه یکصدونود و هفتمین جلسه کمیسیون دائمی عتف اظهار کرد: این نشست با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری تشکیل و پیرامون سه موضع اصلی و اساسی بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: ارائه سند اولیه یا پیش نویس سند توسعه علم، فناوری و نوآوری استان بوشهر، یکی از مباحث مطروحه در این نشست بود که ضمن بیان نقطه نظرات حاضرین در جلسه، نهایتاً مقرر شد سند ابتدا اصلاح و پس از بررسی مجدد، تأیید نهایی شود.

دبیر کل شورای عالی عتف با اشاره به بررسی برخی طرح‌های کلان که می‌توان به موفقیت آنها در اجرا امیدوار بود، اشاره کرد و گفت: یکی از این طرح‌ها، طرح تولید میکرو آلگ ها و محصولات قابل دستیابی از آن که مهمتر از خود میکرو الگ ها است، بود.

وی گفت: همچنین در این بخش از دستور جلسه کمیسیون، طراحی و پیاده سازی فرآیند استخراج سنگ سیلیس (سیلیس اولیه) تا تبدیل آن به پنل‌های خورشیدی و سپس ایجاد نیروگاه خورشیدی، مورد بررسی قرار گرفت؛ طرحی که تمامی یک زنجیره علمی و البته اجرایی در آن دیده شده است.

دبیر کل شورای عالی عتف تصریح کرد: دلیل اصلی توفیق آمیز بودن این طرح‌ها، این است که هم متقاضی و بهره بردار، هم نهادهای حامی مالی و هم مجری آنها مشخص شده است و این یقین وجود دارد که مراحل اجرا و انجام شأن، بخوبی پیش خواهد رفت.

رحیمی از بررسی ظرفیت‌های همکاری وزارت علوم با مرکز همکاری‌های بین الملل ریاست جمهوری، بعنوان یکی دیگر از دستورات کار این جلسه یاد کرد و گفت: در این بخش نمایندگان این مرکز، علاوه بر ارائه گزارشی از تجارب و سوابق خود، توانمندی‌های موجود خود را برای به اشتراک گذاشتن با نهادهای علمی و پژوهشی و حتی پارک‌های علمی فناوری ما، ارائه دادند که امیدواریم با همکاری و مشارکت سازنده با این مرکز، بتوانیم در زمینه‌های ممکن؛ بخصوص در حوزه ارتباطات بین المللی و بمنظور پژوهش‌های فناورانه و طرح‌های فنی و صنعتی، از ظرفیت موجود بهره بگیریم.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.