آمار تصادفات فوتی و جرحی موتورسواران در تهران بسیار بالا است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ محمد رازقی در برنامه تلویزیونی، درباره ساماندهی موتورسواران در شهر تهران، اظهار کرد: یکی از معضلات شهر تهران در حال حاضر تردد بدون ضابطه راکبان موتورسیکلت است که متأسفانه تخلفاتی چون عبور از خطوط ویژه، عبور از چراغ قرمز و عبور از محلهای ممنوع و یک‌طرفه توسط موتورسواران  را شاهد هستیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بیش از سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد می‌کنند که اکثر موتورسیکلتهای کشور در شهر تهران تردد می‌کنند.

وی بیان کرد: برابر قوانین و مقررات، تکالیف مشخص شده برای رانندگان خودروها، برای موتورسواران نیز قابل اجرا است  و فرد استفاده‌کننده از موتورسیکلت باید قوانین و مقررات عبور  و مرور را رعایت کند که متأسفانه در حال حاضر به این صورت نیست و ما شاهد تخلفات برخی موتورسواران هستیم.

این مقام انتظامی در  برنامه "یه روز تازه" که از شبکه پنج سیما پخش شد، عنوان کرد: پلیس راهور تهران بزرگ نیز در قالب طرح جامع ساماندهی تردد موتورسیکلت به صورت ویژه طرح برخورد با موتورسواران متخلف را در دستور کار قرار داده و اقدامات خود را از جمله بحث فرهنگ‌سازی و ارائه آموزشهای لازم به این عزیزان و اقدامات عملیاتی همچون اعمال قانون و انتقال به پارکینگ و شرکت راکبان موتورسوار در کلاسهای آموزشی  را مد نظر قرار داده  است.

به گفته رازقی، متأسفانه 50 درصد از تصادفات جرحی  و فوتی در شهر تهران مربوط به موتورسیکلت‌سواران بوده که آمار بسیاربالایی است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از راکبان موتورسیکلت خواست همواره از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کرده و از تردد در خطوط ویژه و محلهای ممنوع  مانند تونلها جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.