مرکز نوآوری حوزه مدیریت بحران دهه فجر به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار خبرآنی، دکتر اسماعیل قادری فر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک میان معاونت علمی و فناوری و سازمان مدیریت بحران شهر تهران در راستای ایجاد مرکز نوآوری «شهر آمده» که به صورت آنلاین در محل معاونت علمی و فناوری برگزار شد، گفت: پیش از اینها در حوزه مدیریت بحران با سازمان مدیریت بحران اقدامات مشترکی در حوزه سخت افزاری داشته ایم.

وی افزود: کشور ما مستعد بحران و مخاطرات طبیعی است که با راه اندازی مراکز نوآوری «شهر آماده» می توانیم این مخاطرات را به خوبی مدیریت کنیم.

قادری فر با بیان اینکه حوزه فناوری های نو، آتش نشانی، زلزله و ... می توانند کمک موثری در حوزه مدیریتی بحران و پیشگیری کنند، گفت: استارت آپ ها و شرکتهای حوزه صنایع نرم و خلاق می توانند با ورود به عرصه مدیریت بحران به کمک مدیریت شهری بیایند.

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه در این مرکز تلاش می‌شود که هم در حوزه پیشگیری و هم در پس از وقوع بحران اقدامات خوبی انجام شود، بیان کرد:  در حوزه پیشگیری نیاز به رسوخ فناوری‌های نو در زمینه‌هایی همچون مقاوم سازی سازه‌ها و تجهیز آتش نشانی به فناوری‌های روز دارد از این رو شرکت‌های دانش بنیان دارای صاحب ایده و محصول می‌توانند کمک موثری در این زمینه باشند.

وی افزود: با ایجاد این مرکز، تلاش داریم که استارت آپها و شرکتها را ساماندهی کنیم تا بتوانند با استقرار در مرکز نوآوری شهر آماده در راستای کاهش مخاطرات بهره ببرند.

قادری فر با اشاره به افتتاح این مرکز نوآوری گفت: تلاش داریم با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این مرکز نوآوری را در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسانیم تا الگوی موفقی برای کلانشهرهای کشور باشد.

وی تاکید کرد: نوآوران  و ایده پردازان می توانند در این مرکز نوآوری در ارتقای سطح فناوری این حوزه نقش آفرینی کنند.

رفع عقب ماندگی ها در حوزه بحران با ایجاد مرکز نوآوری

در ادامه رضا کرمی محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: ما کشور بحران خیزی داریم و تهران هم آبستن این بحران هاست از این رو این بحران ها نیاز به دیدگاه علمی و تخصصی دارد زیرا در دنیا این رویه به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از این در صدد هستیم که مرکز نوآوری در حوزه مدیریت و پیشگیری بحران را راه اندازی کنیم، بیان کرد: این مرکز نوآوری، ظرفیتی برابر با پذیرش ۱۵ تیم استارت آپی را دارد و می تواند به صورت سالانه ۳۰ تیم را پذیرش کند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران، این مرکز نوآوری قدم های مهمی برای ورود مردم به مدیریت بحران برمی دارد و امیدوار هستیم که عقب ماندگی ها در حوزه بحران را در کشور برطرف کند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.