استرالیا برای ساخت تسلیحات مافوق صوت به آمریکا ملحق شد

وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد، در برنامه مشترکی با آمریکا برای ساخت یک موشک مافوق صوت برای نیروی دفاعی این کشور همکاری می‌کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا تاکید کرد، این سلاح جدید به دفاع از "منافع کشور در جو جهانی به سرعت در حال تغییر" و "جلوگیری از اقداماتی علیه کشور" کمک می‌کند.

این وزیر استرالیایی افزود: ما همچنان به صلح و ثبات در این منطقه و یک هند-پاسیفیک باز، جامع و شکوفا متعهد هستیم.

وزیر دفاع استرالیا جدول زمانی ساخت این سلاح جدید را ارائه نکرد اما براساس گزارش سیدنی مورنینگ هرالد، اولین نمونه ظرف "چند ماه" آزمایش خواهد شد.

استرالیا حدود ۶.۸ میلیارد دلار برای یک برنامه مشترک تولیدی برای "حمله دوربرد پرسرعت و موشک دفاعی" اختصاص داده است که شامل تست و ارزیابی این سلاح ساخته شده هم می‌شود. این پروژه مشترک به نوبه خود بخشی از یک ابتکارعمل بزرگتر از سوی دولت استرالیا برای سرمایه‌گذاری حدودا ۲۰۰ میلیارد دلاری در قابلیت‌های دفاعی این کشور طی دهه آتی است.

این گام دولت استرالیا برای تقویت قابلیت‌های دفاعی و تهاجمی خود در بحبوحه مناقشه‌های آن با یکی از همسایگانش –چین- که آن هم در آستانه دستیابی به تسلیحات مافوق صوت است، انجام می‌شود. این دو کشور در سال ۲۰۲۰ به اختلافات بسیاری برخوردند، از جمله بر سر اتهام‌زنی کانبرا مبنی بر ایفای نقش پکن در گسترش کروناویروس و کمک استرالیا به برخی از کشاورزان فعال خود در بازار چین.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.