روحانی در پاسخ به خبرآنی: قانون مصوب مجلس را با تفسیر خودمان اجرا می‌کنیم!

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، خبرنگار ‌پایگاه خبری خبرآنی در نشست خبری امروز(دوشنبه 24 آذرماه) سوالی درباره طرح هسته‌ای اخیر که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده،  از حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پرسید.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرآنی بخوانید. (کلیک کنید)

پرسش خبرآنی به این شرح بود:  آقای رئیس‌جمهور سلام و عرض ادب و خدا قوت به شما و همکارانتان. شما فرمودید که اگر طرف مقابل به تعهداتش برگردد ما هم برمی‌گردیم. سوال ما درباره شیوه اجبار طرف مقابل برای اجرای تعهداتش است.

طرح مجلس که به آن اشاره کردید به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می‌تواند موثر و مفید باشد. ضمن اینکه به هرحال این مسئله هم‌اکنون یک قانون است و دولت طبق قانون ان‌شاالله آن را عملیاتی خواهد کرد. کارشناسان معتقدند که تاثیر این طرح برای اعمال فشار به طرف غربی برای لغو تحریمها بستگی بسیاری به اجرای دقیق و موثر آن توسط دولت دارد و اگر دولت با آن به صورت سمبلیک برخورد کند و اجرای آن را سهل بگیرد، از تاثیر آن کاسته می‌شود.

حضرتعالی که بارها گفته‌اید دوست دارید تحریمها ترک بردارد و همچینن دولت شما تجربه‌های عبرت‌آموز بسیاری دارید که نشان می‌دهد طرف مقابل  فقط در مقابل قدرت و ایستادگی مردم ایران کرنش می‌کند، آیا این قول را به مردم ایران می‌دهید که این قانون به خوبی و با قدرت اجرا شود؟

حجت‌لاسلام روحانی در پاسخ به خبرنگار خبرآنی گفت: قبلاً دولت موضعش را نسبت به این قانون اعلام کرده و آن را مفید نمی‌داند و من نظرم را صریحاً اعلام کردم و در دولت اتفاق آرا وجود دارد. اینکه ما فشار بیاوریم بر طرف مقابل را قبلاً سال گذشته در 5 مرحله انجام دادیم. من به وزرای مربوطه و معاونان مربوطه دستور دادم آئین‌نامه اجرایی آن را فراهم کنند و چهارشنبه در دولت مطرح می‌شود و در دولت تصویب می‌شود در چارچوب این آئین‌نامه اجرا می‌شود.

وی افزود: تفسیری که ما داریم در چارچوب قانونی است که می‌خواهد تحریم را بردارد نه آنکه برداشتن تحریم‌ها را به تاخیر بیندازد. شکستن تحریم عامل اصلی‌اش مقاومت ملت ایران است و اگر مردم ما در این سه سال این همه مشکلات را تحمل نمی‌کردند موجب خوشحالی دولت ترامپ بود، به این معنا که مردم ما تسلیم بیگانه شدند. آنچه موجب پیروزی ما شده مقاومت و صبر مردم شده و هرروز که تحریم را بشکینیم، کار مردم بوده است. 

روحانی تصریح کرد: همه قوا و مجلس دست به دست هم دهیم و شکستن تحریم حق مردم ایران است. تجارت آزاد و فروش نفت حق مردم است و دولت و مجلس باید ثمره مقاومت مردم و حقوق تضییع شده آن را پیگیری کنند. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.