نمایه‌سازی 5 هزار سند در پژوهشکده حج

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، واحد اسناد حج و زیارت در سال 1397 زیر نظر پژوهشکده حج و زیارت تأسیس شد  و هدف از آن، جمع‌آوری تمامی اسناد مرتبط با حج و زیارت در داخل و خارج از کشور است تا محققان این حوزه بتوانند پژوهش‌های به روز علمی‌ و پژوهشی با تکیه بر اسناد انجام دهند.

انجام پژوهش‌های علمی در حوزه حج وزیارت به‌ویژه مطالعات تاریخی نیازمند اسناد و مدارک است و ارزش علمی این پژوهش‌‌‌ها با قدمت اسناد و میزان وثوق به آنها ارتباط مستقیم دارد. از ابتدای تاسیس واحد اسناد حج و زیارت تاکنون، تمامی اسناد اداری پژوهشکده حج و زیارت بررسی، پالایش و گزینش شده و ضمن فهرست‌نویسی و نمایه‌زنی، اطلاعات آن وارد برنامه شده است.

این اسناد (اداری و تاریخی) در بیش از 5 هزار عنوان از 70 هزار برگ، فهرست‌نویسی و نمایه‌سازی شده است و محققان می‌توانند با مراجعه به این واحد با توجه به مقررات و آیین‌نامه، از آنها استفاده کنند.
گفتنی است، معرفی و گزارش اسناد نمایه شده از مدتی پیش در سایت پژوهشکده حج و زیارت آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه به این آدرس  http://hzrc.ac.ir/posts/440/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

نمایه پژوهشکده

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.