بازدید غیرمنتظره نخست وزیر اتیوپی از تیگرای

نخست وزیر اتیوپی از شهر میکیلی، مرکز منطقه تیگرای که اخیرا به صحنه درگیری های شدید بدل شده، دیدن کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت عربی۲۱، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی در نخستین سفرش به تیگرای تاکید کرد، از زمان آغاز عملیات نظامی از یک ماه پیش در این منطقه، ماموریت اجرای قانون در تیگرای را تکمیل کرده است.

احمد که به صورت ناگهانی به تیگرای رفته در پوشش نظامی پدیدار شد و در دیدار با فرماندهان ارتش گفت، برای تضمین اتحاد پایدار در اتیوپی همه باید از پیروزی بر جبهه مردمی آزادسازی تیگرای درس بگیرند. دولت برای احیای اقلیم تمام تلاشش را خواهد کرد.

وی همچنین با دولت موقت اقلیم تیگرای که ظاهرا قرار است کارش را رسما از امروز(دوشنبه) آغاز کند، مذاکره کرد.

نخست وزیر اتیوپی ۱۳ نوامبر پس از عملیات نظامی برای اعمال حاکمیت قانون بر جبهه مردمی آزادسازی تیگرای که از ۲۷ سال پیش بر این منطقه کنترل دارد، برای اقلیم تیگرای رئیس اجرایی تعیین کرد.

جبهه مردمی آزادسازی تیگرای نخست وزیر اتیوپی را به تلاش برای استبداد و کودتا علیه تفاهمات مرحله انتقالی متهم می کند.

دو سال پیش که آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی به قدرت رسید، ائتلافی جدید شکل گرفت که قوم تیگرای از پیوستن به آن سر باز زد.
ابی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی تلاش دارد تا ائتلاف حاکم را به یک حزب واحد تبدیل کند؛ امری که با مخالفت و امتناع قوم تیگرای برای مشارکت در دولت ائتلافی همراه شد.

۴ نوامبر ، درگیری مسلحانه ارتش اتیوپی و "جبهه آزادی بخش مردم تیگرای" در منطقه آغاز شد و اخیراً ارتش این کشور اعلام کرد که تسلط شهر "میکیلی"، مرکز این ایالت را به دست گرفته است.

جبهه تیگرای از به حاشیه رانده شدن شکایت دارد و ابی احمد را بابت تصمیم به تعویق انداختن انتخابات به دلیل همه گیری کرونا مقصر می‌داند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.