سازمان ملل تیم کارشناسان خود را برای بررسی نفت‌کش صافر به یمن می‌فرستد

سازمان ملل اعلام کرد که کارشناسان آن در اواخر ژانویه برای بررسی نفت‌کش صافر در نزدیکی سواحل الحدیده در غرب یمن خواهند رفت.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی خبری گفت: ما نشست مثبتی با گروه انصارالله در تعطیلات هفته گذشته برگزار کردیم، ما نسبت به این امر خوش‌بین شده‌ایم که امکان حفظ چارچوب زمانی برای رسیدن به نفت‌کش صافر در اواخر ژانویه آتی یا اوایل فوریه ۲۰۲۱ وجود دارد.

پیشتر انصارالله یمن در نامه‌ای به سازمان ملل با اعزام کارشناسان برای بررسی نفت‌کش صافر در سواحل الحدیده موافقت کرد.

حسین العزی، معاون وزیر خارجه در دولت صنعا در توییتی نوشته بود: ما نامه‌ای را برای سازمان ملل فرستادیم و در آن تأکید کردیم که از ورود تیم کارشناسان سازمان ملل برای ارزیابی نفت‌کش صافر استقبال می‌کنیم. ما همچنان منتظر اعلام موعد ورود این کارشناسان هستیم.

نفت‌کش صافر در دهه هفتاد قرن گذشته در ژاپن ساخته شد و ظرفیت آن یک میلیون و صد هزار بشکه نفت خام است و از سال ۲۰۱۵ در بندر رأس عیسی واقع در نزدیکی دریای سرخ متوقف شده است. این نفت‌کش برای ذخیره و صادرات نفت که از میدان‌های نفتی استان مأرب تامین می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. سازمان ملل می‌گوید که این نفت‌کش همچون یک بمب ساعتی است که هر لحظه ممکن است، منفجر شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.