مخالفت دادستان کل آمریکا با لایحه مکزیک برای برخورد با ماموران مخفی خارجی

دادستان کل آمریکا تاکید کرد، با لایحه تحت بررسی در مکزیک که محدودیت‌های سفت و سختی را بر ماموران مخفی خارجی فعال در این کشور از جمله افرادی که با قاچاق مواد مخدر مبارزه می‌کنند، اعمال می‌کند، به شدت مخالف است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، سنای مکزیک روز چهارشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که به عنوان واکنشی انتقادی علیه آمریکا پس از هفته‌ها تنش با واشنگتن بر سر عملیات‌های مبارزه با قاچاق مواد مخدر محسوب می‌شود. این لایحه در گام بعدی توسط مجلس بررسی می‌شود.

این لایحه پیشنهادی به طور خاص آمریکا را هدف نمی‌گیرد اما به دنبال بازداشت سالوادور سینفوئگوس، وزیر دفاع سابق مکزیک در اکتبر سال جاری میلادی در لس‌آنجلس به اتهام ارتباط با قاچاق مواد مخدر توسط آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور این کشور پیشنهاد شد.

به دنبال بازداشت سینفوئگوس، لوپز اوبرادور تهدید کرد که در همکاری امنیتی با آمریکا تجدید نظر خواهد کرد و دادستان‌های آمریکایی با اشاره به ملاحظات حساس سیاست خارجی این اتهامات را رد کردند.   

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این لایحه تحت بررسی به نفع سازمان‌های خلافکار فراملیتی خواهد بود.

وی افزود: ما با لایحه‌ای که در حال حاضر به کنگره مکزیک رفته مشکل داریم چرا که این لایحه بر همکاری میان کشورهای ما تاثیر منفی خواهد گذاشت و این همکاری را دشوارتر خواهد کرد.

ویلیام بار تصریح کرد: همکاری ما در یک چهارچوب دیرینه که برای رسیدگی مشترک به چالش‌های مشترکمان شکل گرفته، صورت می‌گیرد. به طور مثال به همین خاطر است که آمریکا اخیرا پرونده سالوادور سینفوئگوس و تمامی پیگردهای مربوط به او را به دولت مکزیک واگذار کرد تا اجازه دهد که تحقیقات در رابطه با این شخص در کشور خودش انجام شود.

"ریکاردو مونریل"، رهبر سنای مکزیک تاکید کرده که این لایحه قصد ندارد هیچ کشور خاصی را هدف بگیرد اما از طرفی نیز انتقاد کرده که اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به طور شفاف اعلام نمی‌کند که چه تعداد مامور در مکزیک دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.