چراغ سبز یک دادگاه استیناف آمریکا برای اختصاص بودجه ارتش به ساخت دیوار مرزی

یک دادگاه استیناف فدرال آمریکا به دولت دونالد ترامپ برای اجرای برنامه اختصاص دادن بودجه ارتش به ساخت دیوار در مرز مکزیک چراغ سبز داد و حکم یک دادگاه رده پایین‌تر را لغو کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه هیل، قضات این دادگاه استیناف آمریکا با دو رای مثبت در برابر یک رای منفی، حکم دادند که ناحیه ال پاسو و سازمان غیرانتفاعی "شبکه مرزی برای حقوق بشر" جایگاه لازم برای اقدام علیه برنامه دولت درخصوص برداشتن ۳.۶ میلیارد دلار از بودجه بیش از ۱۰۰ پروژه ساخت و ساز نظامی را نداشته و هیچ کدام از شاکیان نمی‌توانند ثابت کنند که از بابت این برنامه آسیب دیده‌اند.

این تصمیم حکم سال ۲۰۱۹ قاضی دادگاه ناحیه‌ای، دیوید بریونز را لغو کرد.

جیمز دنیس، قاضی آمریکایی در دیدگاه اقلیتش در حمایت از شاکیان این پرونده گفت، نمی‌تواند به رای اکثریت بپیوندد چون معتقد است که "قانون ۲۰۱۹ تخصیص تقویت شده بودجه" به وضوح تغییر مسیر بودجه‌هایی که صرف دیوار مرزی می‌شوند را ممنوع می‌کند.

حکم روز جمعه در پی یک تصمیم ماه اکتبر یک دادگاه استیناف دیگر در حمایت از درخواست دو گروه فعال شامل باشگاه سی‌یرا و ائتلاف اجتماعات مرزی جنوبی مبنی بر غیرقانونی بودن انتقال این بودجه‌ها مطرح می‌شود.

درخواست این دو گروه علیه مارک اسپر، وزیر دفاع سابق و چد وولف، وزیر موقت امنیت داخلی آمریکا و "همه اشخاص مشغول به کار در زیر نظر آنها در خصوص استفاده از بودجه‌های ساخت و ساز نظامی برای اهداف دیگر مرتبط با ساخت دیوار" مطرح شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.