دادگاه رفیق حریری ۱۱ دسامبر نوع مجازات متهم ردیف اول را مشخص می کند

دادگاه بین‌المللی ویژه ترور رفیق حریری از تعیین ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) را به عنوان موعد تعیین نوع مجازات متهم ردیف اول پرونده ترور رفیق حریری مشخص کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگاه ۱۱ دسامبر را به عنوان موعد تعیین نوع مجازات برای "سلیم جمیل عیاش"، که به دست داشتن در ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر فقید لبنان محکوم شده است، تعیین کرد.

در این بیانیه آمده است: دادگاه در حکم مورخ ۱۸ اوت ۲۰۲۰ به اتفاق آرا عیاش را در پنج مورد اتهامی را گناهکار شناخته است.

دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان در ادامه بیانیه خود آورده است: این اتهامات شامل توطئه با هدف ارتکاب یک اقدام تروریستی، اقدام تروریستی با استفاده از مواد منفجره، کشتن عمدی رفیق حریری با استفاده از مواد منفجره، کشتن عمدی ۲۱ نفر دیگر با استفاده از مواد منفجره و تلاش برای کشتن عمدی ۲۲۶ شخص دیگر با استفاده از مواد منفجره است.

در ۱۸ اوت گذشته، دادگاه عیاش را به صورت غیابی محاکمه کرد. عیاش با به دست داشتن در ترور رفیق حریری متهم شده است. دادگاه در جلسه خود سه متهم دیگر را تبرئه کرد که عبارت از حسن حبیب مرعی، حسین حسن عنیسی، اسد حسن صبرا هستند.

دادستان کل دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان پیشتر خواهان صدور حکم حبس ابد در حق سلیم عیاش شده بود.

در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ انفجاری شدید بیروت را لرزاند که کاروان رفیق حریری را هدف قرار داد که این انفجار به کشته شدن وی به همراه ۲۱ تن دیگر انجامید.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.