دیدار وزیر خارجه بحرین با همتایان مصری و اردنی خود

وزیر خارجه بحرین با همتایان مصری و اردنی خود بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور با عبداللطیف الزیانی، همتای بحرینی خود که بر حمایت کشورش از تمامی مقتضیات و ملزومات امنیت ملی مصر تاکید کرده است، دیدار کرد.

احمد حافظ در ادامه افزود، سامح شکری در ابتدای این دیدار ضمن تاکید بر حمایت مصر از برادران بحرینی و امنیت و ثبات کشورهای حاشیه خلیج فارس، روابط دوجانبه بین مصر و بحرین را ستود و بر تمایل کشورش به تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و همچنین اجرای دستورالعمل‌های رهبران سیاسی دو کشور که خواسته‌های دو ملت دوست را محقق می‌کند، تاکید کرد.

وی در ادامه افزود، وزرای خارجه مصر و بحرین همچنین به بررسی دیدگاه‌های خود در خصوص پرونده‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و رخدادها و تحولات سریع پرداختند که افزایش تلاش‌ها و هماهنگی بین دو کشور را می‌طلبد و این مذاکرات بین وزرای خارجه مصر و بحرین، نشانگر اتفاق نظر دو کشور در خصوص مسائل مهم و مورد توجه دو طرف است.

سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین تصریح کرد، شکری و الزیانی در جریان این دیدار همچنین در خصوص انجام گشت‌زنی‌های وابسته به سواحل و مرزهای قطر و توقیف دو قایق متعلق به گارد ساحلی بحرین به بحث و تبادل نظر پرداختند و تاکید شد که اینگونه اقدامات با توافقنامه‌ها و معاهده‌های مربوط به قانون بین‌المللی دریا مغایرت دارد.

حافظ همچنین گفت: وزیر خارجه بحرین بر حمایت کشورش از تمامی ملزومات امنیت ملی مصر تاکید کرد و در مقابل حمایت مصر از ثبات منطقه را ارج نهاد.

وی همچنین روند هماهنگی و رایزنی بی‌وقفه بین مصر و بحرین در چارچوب سرنوشت مشترک که آنها را گرد هم جمع می‌آورد را ستود.

از سوی دیگر، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در جریان دیدار با همتای بحرینی خود در خصوص تحولات منطقه‌ای و راه‌های برخورد با آنها و آنچه در حل بحران‌های منطقه و خدمات‌رسانی به مسائل عربی سهیم است، به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزرای خارجه اردن و بحرین در جریان دیدار با یکدیگر در امان بر لزوم تداوم هماهنگی و رایزنی بین دو کشور در خصوص مکانیسم فعال‌سازی همکاری در قبال تحولات منطقه‌ای با هدف تقویت امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند.

دو طرف همچنین به بررسی راه‌های توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف و تقویت روابط برادرانه پرداختند که دو کشور دوست را به هم مرتبط می‌سازد و در راستای خدمت به منافع مشترک بر اساس دستورالعمل‌های عبدالله دوم، پادشاه اردن و حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.