درخواست تونس برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی درباره فلسطین

وزارت خارجه تونس برگزاری کنفرانسی بین‌المللی با اختیارات کامل و با حضور تمامی طرف‌ها برای حل مساله فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل خواستار شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت خارجه تونس در بیانیه‌ای که به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین منتشر کرد، ضمن دعوت به برگزاری چنین کنفرانس، بر حمایت خود از اقدامات بین‌المللی که برای سرعتت بخشیدن به آغاز مذاکراتی جدی و معتبر جهت تقویت روند صلح انجام می‌شوند، تاکید کرد.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: تونس بار دیگر حمایت خود را از تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای سرعت بخشیدن به آغاز مذاکراتی جدی، معتبر، با یک جدول زمانی مشخص جهت تقویت صلحی عادلانه، جامع و پایدار و مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی که مردم مبارز فلسطین با آن بتوانند تمامی حقوق قانونی خود را پس بگیرند و به واسطه آن دهه‌های طولانی ظلم و ستم پایان یافته و از امنیت و ثبات در جهان حفاظت شود، اعلام می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تونس از طرح برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی با اختیارات کامل و با حضور تمامی طرف‌های مربوطه جهت شرکت در یم روند صلح واقعی که متکی بر قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل و اصول مربوطه باشد، حمایت می کند.

همچنین وزارت خارجه تونس در بیانیه خود توقف اقدامات توسعه‌طلبانه و تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در شهرک‌سازی‌ را که هدف از آن تحمیل سیاست کار انجام شده بوده و منشورها و قوانین بین‌المللی را به دلیل نبود هیچگونه حسابرسی و محاکمه‌ای نادیده می‌گیرد، خواستار شد و در ادامه هشدار داد، اینکه رژیم اشغالگر مشکلات انسانی و اقتصادی فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرند به عامل تنشی تبدیل خواهد شد که امنیت و صلح را نه فقط در منطقه خاورمیانه بلکه در سراسر جهان به خطر می‌اندازد.

سازمان ملل تاریخ ۲۹ نوامبر را روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین تعیین کرده است.

قرار است امسال این مناسبت درتاریخ یکم دسامبر ۲۰۲۰ با برگزاری نشست‌های ویژه‌ای در مقر سازمان ملل در نیویورک و با حضور نمایندگان کشورهای عضو، دبیرکل سازمان ملل، دیگر نمایندگان دولت‌ها و جامعه جهانی برگزار شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.