گفتگوی ابوالغیط و محمود عباس درمورد تحولات مساله فلسطین

دبیرکل اتحادیه عرب یکشنبه شب در مقر خود در قاهره با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که در سفری رسمی به مصر رفته ، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روسیا الیوم، یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد، در این دیدار که نخستین دیدار از زمان شیوع کرونا در فوریه گذشته بود، جوانب مختلف مساله فلسطین در پی تحولات اخیر صورت گرفته و در رأس آن نتایج انتخابات آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

این منبع گفت که احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب به ارزیابی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از موضوعات احیای همکاری های امنیتی با رژیم صهیونیستی و پرونده آشتی ملی فلسطین و تاثیر اوضاع منطقه‌ای بر مساله فلسطین گوش فرا داد.

وی ادامه داد، احمد ابوالغیط به محمود عباس تاکید کرد که اتحادیه عرب "حامی بی حد و مرز" مبارزه مردم فلسطین و پایداری آنها برای بازستاندن حقوق قانونی‌ خود و تحقق صلح مبتنی بر عدل و تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی بوده و خواهد بود.

این منبع عنوان داشت، در این دیدار همچنین اوضاع در سایه انتخابات آمریکا مورد ارزیابی قرار گرفت و دو طرف توافق نظر یافتند که وجود یک دولت جدید آمریکا می‌تواند عرصه را در مقابل ایفای نقش فعالتر و مثبت‌تری از جانب آمریکا جهت اجرای راهکار تشکیل دو کشور بر اساس اصول بین المللی و توافق‌های امضا شده میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باز کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.