دولت وفاق ملی لیبی: به پایان دودستگی سیاسی نزدیک‌ شده‌ایم

وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی تأکید کرد، این کشور به پایان دودستگی سیاسی و حل بحران نزدیک‌تر شده است.

به گزارش خبرآنی، فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری آلمان گفت: بعد از تمام تجارب تلخی که از جنگ و درگیری داشتیم می‌توانیم بگوییم که بیش از هر زمان دیگری به عبور از دودستگی سیاسی از طریق مذاکره نزدیک شده‌ایم. دلیل این مسئله توانایی طرف‌های لیبیایی برای حل و فصل اختلافات از طریق سیاسی است.

وی هشدار داد که شکست در این مسیر احتمالا راه را برای بازگشت آشوب‌های مسلحانه و درگیری کورکورانه که نتایج فاجعه‌باری خواهد داشت، هموار خواهد کرد.

این مقام لیبیایی گفت: پایان دودستگی سیاسی و آغاز طرح آشتی و تقویت اعتماد میان طرف‌ها ضامن تقویت قدرت دولت و مقابله با تشکیل هرگونه گروه خارجی غیرقانونی است.

وی درباره پرونده انحلال گروه‌های شبه‌نظامی با قرار دادن همه آن‌ها در یک جبهه مخالفت کرد و گفت که برخی از تشکلات در سایه خلأ امنیتی بعد از سقوط نظام معمر قذافی نقش‌های امنیتی مهمی ایفا کردند. این تشکلات نیاز به بازسازی و آموزش دارند اما تشکلاتی که افکار افراطی دارند باید تحت پیگرد قرار بگیرند. برخی نیز تشکلات فاسد هستند که از روش‌های مختلف توانستند به ارکان دولت نفوذ کنند.

باشاغا درباره مداخله ترکیه در لیبی گفت: ما لطمه زدن به حاکمیت ملی و مداخله در تصمیمات سیاسی را قبول نمی‌کنیم و روابط ممتازمان با ترکیه با ایجاد روابط و شراکت با تمام کشورها از جمله مصر و فرانسه مغایرت ندارد.

وی انتقال محموله‌های سلاح به پایگاه‌های غرب لیبی توسط ترکیه را تکذیب کرد و گفت: ما به قطعنامه‌های بین المللی پایبند هستیم و توافق‌های آموزش نظامی و امنیتی تهدیدی برای آینده لیبی نیست.

باشاغا اخبار منتشر شده درباره سفرش به قاهره و پاریس برای تبلیغات درباره نامزدی‌اش برای تصدی پست نخست‌وزیری را محکوم کرد و گفت: این سفرها را به عنوان وزیر کشور انجام داده‌ام و همه در داخل و خارج از آن آگاه بوده‌اند و محور آن تقویت روابط مشترک و ارتقای همکاری امنیتی است. مصر یک کشور برادر است و مهم است که تفاهم و احترام متقابل داشته باشیم. در رابطه با فرانسه هم همین‌طور است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.