به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، شرکت رویترز با همکاری دویچه بان(اپراتور راه آهن آلمان) توسعه قطارهای هیدروژنی و یک ایستگاه سوختگیری آن را آغاز کرده اند. طرح آزمایش این قطارها با هدف جایگزین شدن نسخه های بنزینی در شبکه راه آهن محلی از ۲۰۲۴ میلادی آغاز می شود.
زیمنس نمونه اولیه این قطار را با الهام از واگن برقی «میرو پلاس» می سازد که مجهز به سلول های سوختگیری خاصی است. این سلول ها هیدروژن و اکسیژن را به برق تبدیل می کنند.
به گفته مایکل پتر مدیر ارشد حمل ونقل زیمنس، این قطار با استفاده از یک سیستم ماژولی می تواند از سه منبع سوخت استفاده کند که عبارتند از باتری، سوخت سلولی یا خطوط برق بالاسر. همچنین می توان در بلند مدت آنها را جایگزین قطارهای بنزینی کرد.
نمونه اولیه قطار هیدروژنی در ۱۵ دقیقه سوخت گیری انجام می دهد و با یک بار شارژ می تواند مسافت ۶۰۰ کیلومتر را طی کند. بالاترین سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.
البته دویچه بان هنوز ۴۰ درصد شبکه ۳۳ هزار کیلومتری خود را مجهز به الکتریسیته نکرده است. در این شبکه ۱۳۰۰ لوکوموتیو بنزینی فعالیت می کنند.
هزینه ساخت هر قطار بین ۵تا۱۰ میلیون یورو است.