نخست وزیر نیوزیلند به بایدن پیشنهاد کمک برای مقابله با کرونا داد

نخست وزیر نیوزیلند گفت در اولین گفتگویش با جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا به وی پیشنهاد مشاوره با ارشدترین مقامهای بهداشت و درمان نیوزیلند را داده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند به خبرنگاران در شهر ولینگتون گفت: من به او و تیمش پیشنهاد دسترسی به مقامهای حوزه سلامت نیوزیلند با هدف به اشتراک گذاری تجربه آنها در آنچه که در روند مقابله با کووید-۱۹ یاد گرفته‌اند را دادم.

نیوزیلند به عنوان یکی از موفق ترین کشورهای جهان در زمینه سرکوب کووید-۱۹ مطرح بوده است. این کشور تنها ۲۰۰۰ مورد ابتلای به این ویروس و ۲۵ مورد مرگ در اثر آن را ثبت کرده که حاصل اجرای تدابیر قرنطینه‌ای سفت و سخت بوده است.

نیوزیلند دو بار کووید-۱۹ را در جامعه از بین برد و هم اکنون تنها ۵۸ مورد فعال مبتلا به این ویروس را دارد که همگی در تاسیسات جداسازی مدیریت می شوند.

در مقابل اما آمریکا ۱۲ میلیون مورد ابتلا به این ویروس را ثبت کرده است.

همه گیری کووید-۱۹ در آمریکا تا کنون بیش از ۲۵۵۰۰۰ مورد مرگ در اثر این ویروس را در پی داشته که این تلفات بیشتر از هر کشور دیگری است. موج جهش اخیر شیوع ویروس در آمریکا بیش از ۲۰ ایالت را بر آن داشته محدودیتهای گسترده جدیدی را طی ماه جاری میلادی با هدف مهار ویروس به اجرا بگذارند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.