فتح: تیم بایدن قبل از انتخابات با ما تماس گرفت/ به گفت وگو با همه گروه ها فلسطینی پایبندیم

دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد، فتح آماده ادامه گفت وگو با گروه های فلسطینی بوده و به وحدت ملی برای تشکیل کشور فلسطین پایبند است.

به گزارش خبرآنی، جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی فتح در مصاحبه با سایت المیادین گفت، همه گروه های فلسطینی بر اهمیت پایان دادن به دودستگی واقف هستند. روند گفتوگو یک تصمیم استراتژیک و تنها راه تشکیل کشور فلسطین است.

وی افزود، فتح به اسنادی که در حوزه سیاسی و مبارزه به گروه های فلسطینی ارائه کرده، پایبند است. مساله تحویل سلاح مقاومت نه امروز و نه در آینده مطرح نیست. اما در صورت تشکیل کشور فلسطین باید سلاح یکی باشد و درباره این مساله باید گفتگو کرد.

با وجود اعلام رئیس اداره کل امور مدنی در تشکیلات خودگردان فلسطین درباره هماهنگی مجدد امنیتی با رژیم صهیونیستی، الرجوب روابط با این رژیم را بر پایه مبارزه و مقاومت مردمی دانست.

الرجوب در ادامه گفت: گفتوگوی فلسطینی در حوزه سیاسی راجع به موضوع تشکیل کشور فلسطین و در حوزه مبارزه راجع به مقاومت است. نشست قاهره میان فتح و حماس بسیار خوب بود و دیدگاه ها به هم نزدیک شد. در این نشست جزئیات کاملا بررسی شدند.

وی با بیان اینکه فتح در عدم دستیابی به توافق درباره انتخابات و اوضاع نوار غزه محکوم نیست، ابراز امیدواری کرد که گفتوگوی فلسطینی در نزدیک ترین زمان برای رفع اختلافات از سر گرفته شود.

الرجوب تصریح کرد، روابط فتح در داخل فلسطین بر پایه تعهد به وحدت ملی است و آماده است همه اقدامات خود را دوباره بررسی کند.

دبیرکل کمیته مرکزی فتح در ادامه این مصاحبه گفت: تیم جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا قبل از انتخابات با ما تماس گرفت.

وی همچنین معتقد است: رژیم صهیونیستی در گذشته تلاش کرده آشتی ملی را خراب کند و اکنون هم همه توانش را به کار می گیرد تا روند انتخابات را تخریب کند اما امیدواریم نتواند فضای ما را مسموم کند.

الرجوب گفت، فتح رایزنی با حماس را قطع نمی کند و گفتوگو با این جنبش تا زمان دستیابی به توافقی ادامه خواهد داشت و هدف استراتژیک، تشکیل کشور فلسطین است. حماس تنها مشارکت برای مقابله با طرح الحاق را مطرح کرده اما فتح مشارکت در همه امور سیاسی را مطرح کرد. فتح از هدف خود دور نمی شود و تنها انتخابات دموکراتیک آزاد شفاف را برای ایجاد چارچوب نظام سیاسی به دور از ادبیات اتهامی را می پذیرد. در واقع اگر کسی خواستار تغییر موازین قدرت از طریق دموکراسی و رقابت باشد، این حق اوست. جنبش حماس هم در اصل به روند مشارکت و پایان دادن به دودستگی و رفتن به سمت یک روند دموکراتیک پایبند است.

پیش از این هم ماهر الطاهر، از رهبران جبهه مردمی آزادسازی فلسطین گفت، تصمیم تشکیلات برای انجام مجدد هماهنگی های امنیتی با رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک است، این اقدام تشکیلات بی اعتنایی به همه گروه های فلسطینی است. تشکیلات خودگردان پس از بازگشت به هماهنگی امنیتی اعتبار واقعی خود را از دست داده است. تشکیلات در واقع اقدام نظام های عربی را که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، توجیه و نظام های دیگر را برای صلح با این رژیم تشویق می کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد، هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی از سر گرفته خواهد شد. این در حالی است که ۱۹ مه این نوع همکاری با تل آویو را در واکنش به طرح الحاق بخش هایی از کرانه باختری متوقف کرده بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.