اعزام 6 رایزن بازرگانی به کشورهای هدف تا 2 ماه آینده

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، احسان قمری با بیان این که تنها راه رشد دپیلماسی اقتصادی کشور فقط رایزن های بازرگانی نمی باشند افزود: ضرورت دارد بین وظایف رایزن های بازرگانی که بوسیله وزارت صمت و با همکاری وزارت امور خارجه و ابلاغ رسمی سازمان توسعه تجارت ایران تعیین می شوند و وابستگان اقتصادی که در ساختار وزارت امور خارجه حضور دارند، تفکیک قائل شد.

وی اظهارداشت: وابستگان اقتصادی در سفارتخانه ها بیشتر بحث های کلان اقتصادی را تحلیل و دنبال می کنند اما هدف رایزنان بازرگانی ورود به عرصه تجارت خارجی بصورت خرد است.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در بحث دیپلماسی اقتصادی فقط یک نهاد نمی تواند دخیل باشد از اینرو هم باید سطح داخلی و هم سطح خارجی را توامان نگاه کرد.

وی افزود: اگر به اهداف دپیلماسی اقتصادی نگاهی بیندازید خواهید دید تجارت خارجی یکی از اهداف آن است.

قمری در ادامه اظهارداشت: خوشبختانه از ابتدای تاسیس این سازمان در دهه 80 اعزام رایزن بازرگانی به کشورهای مختلف در دستور کار بوده به نحوی که در یک دوره 20 رایزن بازرگانی از جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دنیا بویژه در ممالک همسایه فعال بودند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوره های مختلف جدا از کشورهای همسایه در تونس، الجزایر، کنیا، آفریقای جنوبی، نیجریه، کویت، قطر، ارمنستان، روسیه، افغانستان و پاکستان رایزن بازرگانی داشته است.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تمامی هم و غم سازمان توسعه تجارت ایران این است که تعداد رایزنان بازرگانی افزایش پیدا کند.

وی افزود: فرآیند انتخاب رایزنان بازرگانی یک فرآیند کاملا علمی و کارشناسی و شاید بیش از یکسال طول بکشد.

قمری اظهارداشت: در حال حاضر فرآیند انتخاب 20 رایزن بازرگانی انجام شده وافراد جهت اعزام به کشورهای هدف آماده هستند.

وی ادامه داد: طی یک تا دو ماه آینده شش رایزن بازرگانی به کشورهای هدف اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.