گروه‌های فلسطینی تصمیم ازسرگیری هماهنگی‌ها با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با تصمیم تشکیلات خودگردان برای ازسرگیری هماهنگی‌ها با طرف اسرائیلی پس از تعلیق به وجود آمده در مه گذشته در پی طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی اعلام کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ولید العوض، عضو دفتر سیاسی حزب "مردم" اظهار کرد: اعلام ازسرگیری روند ارتباطی با "اسرائیل" با توجه به استمرار شهرک‌سازی‌ها به منزله بی‌احترامی غیر قابل پذیرشی نسبت به تمامی نهادهای فلسطینی به ویژه کمیته اجرایی و نشست رهبران است که تصمیم به لغو تمامی توافق‌ها با دولت اشغالگر را گرفت.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: حماس به شدت تصمیم تشکیلات خودگردان برای بازگشت به روابط با اشغالگران را که به معنای زیر پا گذاشتن تمامی ارزش‌ها و اصول ملی و نیز نتایج نشست تاریخی دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی است، محکوم می‌کند.

همچنین این جنبش تشکیلات خودگردان را به انصراف فوری از تصمیم خود و تکیه نکردن به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا دعوت کرد.

جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین نیز اعلام کرد: ازسرگیری روابط با اشغالگران تمامی تلاش‌ها برای آشتی را تضعیف می‌کند، این یک پرونده اداری نیست بلکه در ارتباط با برنامه‌ای سیاسی است.

داوود شهاب، از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد: بازگشت تشکیلات خودگردان به روابط با "اسرائیل" از جمله هماهنگی‌های امنیتی به منزله بازگشتی خطرناک، نادیده گرفتن تصمیمات نشست ملی و کودتا علیه نتایج نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی است.

شهاب افزود: بازگشت به زنجیره مذاکره مصیبت بار و ارتباط با "اسرائیل" تفاوتی با عادی‌سازی ندارد بلکه همان سیاستی است که کشورهای عربی را به عادی‌سازی رساند و فرصت و فضایی را برای طرف‌های عادی‌ساز فراهم کرد که آنها را به حرکت در این مسیر تشویق کرد و کار به سطح تشکیل ائتلاف با اشغالگران و زیر پا گذاشتن تمامی اصول عربی و ملی رسید.

محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین پیشتر با تاکید بر ازسرگیری تماس‌ها با تل‌آویو، اعلام کرد: سندی از "اسرائیل" دریافت کردیم که در آن به پایبندی به توافق‌هایش با ما تعهد داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.