یعقوب آزادهدل در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، درباره انتقاداتی که نسبت به ناایمن بودن مسیر دوچرخه سواری بزرگراه شهید دوران مطرح شده بود، اظهار کرد: در بزرگراه شهید دوران، پیش از راه اندازی بزرگراه شهید یاسینی ترددهای زیادی وجود داشت اما در حال حاضر کل حجم عبوری بزرگراه شهید دوران از بزرگراه شهید یاسینی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: بنابراین بزرگراه شهید دوران حجم تردد بزرگراهی ندارد ضمن اینکه سرعت حرکت در آن نیز کاهش یافته و در صورت بالا بودن سرعت، خودروها توسط پلیس جریمه می شوند از این رو پیشنهاد و بررسی کاهش درجه عملکردی این معبر از وضعیت بزرگراهی به درجه های پایین تر در دستور کار کمیته شبکه معابر سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار گرفت و فرآیند آن نیز از سوی شهرداری منطقه در حال پیگیری است.
مدیر سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران تصریح کرد: در عین حال شهرداری منطقه 13 با افزایش تقاضای عبور دوچرخه سواران برای دسترسی به بوستان سرخه حصار مواجه بود و نمیتوانست برای تردد دوچرخه سواران ممنوعیت ایجاد کنند، از این رو مقرر شد تا اتمام فرآیند مطالعه و کسب مجوز کمیته شبکه معابر برای کم کردن درجه عملکردی بزرگراه شهید دوران، شهرداری منطقه نسبت به ایمن سازی فعالیت دوچرخه سواران با علائم و تجهیزات هشدار دهنده و همچنین جدا کننده فلزی به صورت موقت اقدام کند.
وی افزود: بنابراین برای حفظ ایمنی دوچرخه سواران انجام چنین اقدامی لازم و به عقیده بنده کار شجاعانه و شایسته ای بود. به طور حتم با تکمیل مطالعات مسیر دوچرخه این محدوده رد نمیشود.
انتهای پیام/