خروج 500 تن از زندانیان و اعضای خانواده‌های داعشی از اردوگاه الهول

بیش از ۵۰۰ آواره و اعضای خانواده‌های داعشی‌های اسیر شده به دنبال چراغ سبز کردها اردوگاه الهول را ترک کردند.

به گزارش خبرآنی، یک مسؤول محلی در استان حسکه به خبرگزاری فرانسه گفت: با چراغ سبز کانتون کردها در شمال سوریه، بیش از ۵۰۰ آواره سوری و اعضای خانواده‌های داعشی‌های اسیر شده اردوگاه الهول در استان حسکه را ترک کردند.

به گفته خبرنگار این خبرگزاری، ده‌ها تن از زنان ساکن این اردوگاه پرجمعیت واقع در استان حسکه در شمال شرق سوریه وسایل خود در اردوگاه را به کامیون‌های بزرگی منتقل کردند.

فاطمه ۳۱ ساله یکی از زنانی که با هفت کودک خود حدود دوسال است در اردوگاه الهول زندگی می‌کند، به خبرگزاری فرانسه گفت: ما از اینکه از اینجا می‌رویم خوشحال هستیم، به سوسه برمی‌گردم تا در خانه خودم همراه با همسرم زندگی کنم.

طبق گزارش سازمان ملل، بیش از ۶۴ هزار نفر از جمله ۲۴ هزار و ۳۰۰ سوری در این اردوگاه زندگی می‌کنند و بیشتر ساکنان آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

از زمانی که کانتون کردها در ماه گذشته میلادی اعلام کرد که به هزاران سوری اجازه بازگشت به مناطقشان را خواهد داد، این اولین گروه از آوارگانی است که اردوگاه الهول را ترک می‌کنند.

بر اساس اظهارات شیخ موس احمد، یکی از مسؤولان کرد در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه ۵۱۵ تن از اعضای ۱۲۰ خانواده که همگی از شرق استان دیرالزور بودند، اردوگاه را ترک کردند.

احمد در ادامه پیش‌بینی کرد، با راهکار جدید، حدود ۱۰ هزار سوری از اردوگاه خارج شوند.

پیش از این حدود ۶۰۰۰ سوری اکثرا با میانجیگری‌های سران قبایل عربی ساکن شرق سوریه، اردوگاه الهول را ترک کرده‌اند.

تا اواسط اکتبر ۶۰۰ زندانی سوری که به دلیل ارتباط‌شان با داعش بازداشت شده بودند، در یک عفو عمومی آزاد شدند.

از زمان سقوط داعش در مارس ۲۰۱۹، مسؤولان کرد از کشورهای مسؤول خواستند، تکفیری‌هایی که بازداشت کرده‌اند و خانواده‌های آنها را بازگردانند و یا اینکه یک دادگاه بین‌المللی برای محاکمه آنها تشکیل شود. اما بیشتر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی در بازگرداندن شهروندان خود تردید دارند. تنها برخی کشورها از جمله فرانسه تعداد کمی از کودکان تکفیری‌های کشته شده در جنگ را بازگرداندند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.