درخواست نهاد فلسطینی از دولت انگلیس برای عذرخواهی بابت معاهده بالفور

مرکز فلسطینی «العوده» در لندن از دولت انگلیس خواست از بابت بیانیه ننگین بالفور عذرخواهی کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت عربی ۲۱، مرکز فلسطینی «العوده» در لندن مجددا از دولت انگلیس خواست در صد و سومین سالروز بیانیه بالفور، از این بیانیه عذرخواهی کند.

مرکز العوده بر تداوم اقدامات و تحرکات مختلف خود برای پیش بردن دولت انگلیس جهت عذرخواهی از بیانیه بالفور تاکید کرد.

بیانیه بالفور به یهودیان حق اقامت در سرزمین فلسطین را داد.

بیانیه بالفور به صورت نامه‌ای بود که "آرتور جیمزبالفور"، وزیر خارجه وقت انگیس در دوم نوامبر ۱۹۱۷ به "لرد ادموند دو روچیلد"، میلیونر یهودی فرستاد.

این مرکز کمپین امضاهای مجازی در اوایل سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرده بود و در آن از دولت انگلیس خواسته شد تا به درخواست عذرخواهی آنها از بیانیه بالفور پاسخ دهد و در آن زمان لندن برای نخستین بار در تاریخ خود به کوتاهی در حمایت از حقوق فلسطینیان اعتراف کرد.

دولت انگلیس در پاسخ به این پیشنهاد اعلام کرد: ما می‌دانیم که در بیانیه بالفور باید خواستار حمایت از حقوق سیاسی قبایل غیریهود در فلسطین به ویژه حق تعیین سرنوشت آنها می‌شدیم؛ با این حال مهمترین چیز آن است که به دنبال تحقق امنیت و عدالت برای تمامی اسرائیلی‌ها و فلسطینیان از طریق صلح دائمی باشیم.

با این وجود لندن اصرار دارد که از نقشی که برای حمایت از اسرائیل ایفا کرده، راضی است.

مرکز العوده در بیانیه خود به مناسبت صد و سومین سالروز بیانیه بالفور اعلام کرد، اقدامات قانونی، پارلمانی و رسانه‌ای خود را تا زمان عذرخواهی انگلیس از بیانیه بالفور ادامه خواهد داد.

این مرکز در بیانیه خود همچنین اعلام کرد، بیانیه بالفور، علت اصلی بدبختی‌ها، فاجعه‌ها، عقب‌نشینی‌ها، آواره شدن و کوچک شمردن کرامت انسانی است‌.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.