فراخوان مادر ماهر الاخرس و تشکیلات خودگردان برای اسیر فلسطینی

فراخوان‌ها برای همبستگی با ماهر الاخرس، اسیر فلسطینی که از ۹۹ روز قبل دست به اعتصاب غذا زده، در محافل فلسطینی و عربی ادامه دارند و مادر او از جامعه جهانی برای کمک به فرزندش کمک خواست.

به گزارش خبرآنی، مادر این اسیر فلسطینی در گفتگو با شبکه خبری المیادین، ضمن درخواست کمک از جامعه جهانی برای نجات فرزندش گفت: هرگز کسانی را که سکوت کرده و اقدامی برای نجات ماهر نمی‌کنند، نخواهم بخشید.

او افزود: هیچ مسؤولی برای مشکل پسرم و نجات او با ما تماس نگرفت.

خضر عدنان، از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز در گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: اسیر ماهر الاخرس با سکوت طرف‌های عربی و همدستی کشورهایی که روابط خود را عادی کردند، کشته می‌شود.

عدنان افزود: ارزشی که ماهر الاخرس دارد، شایسته آن است که ما فلسطینی‌ها برای نوار غزه و کرانه باختری متحد شویم.

ابو مجاهد، سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز در گفتگو با المیادین با تاکید بر اینکه مقاومت فلسطین ملزم به ایفای نق خود در دفاع از اسیر ماهر الاخرس است، هشدار داد، در صورت هر گونه آسیبی به الاخرس، مقاومت نقش خود را ایفا خواهد کرد زیرا دشمن هیچ زبانی جز زبان زور را نمی‌فهمد.

محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین نیز از جامعه جهانی خواست فورا برای نجات جان الاخرس وارد عمل شود.

باشگاه اسرای فلسطین نیز عصر یکشنبه نسبت به وخامت خطرناک و سریع وضعیت جسمانی الاخرس هشدار داد.

این باشگاه اعلام کرد: الاخرس در ساعات گذشته چند بار با فاصله‌های نزدیک به هم دچار تشنج شده و حس بینایی و شنوایی او به شدت ضیعف شده‌اند و به نظر نمی‌رسد با وجود درخواست‌های نهادهای حقوقی و هیات‌های بین‌المللی برای لغو بازداشت اداری الاخرس، تصمیمی برای آزادی فوری او وجود داشته باشد.

این اسیر فلسطینی ۲۵ اکتبر گذشته در مصاحبه‌ای در بیمارستان با المیادین ضمن تاکید بر ادامه اعتصاب غذای خود گفته بود: تنها پاسخ من به اشغالگران همواره این بوده یا آزادی‌ام و یا شهادت.

رسانه‌های عبری زبان نیز اذعان کردند که تل‌آویو به دنبال پیاده کردن عملیاتی جهت از بین بردن اسیر الاخرس است بدون اینکه او محاکمه شود و یا جرمی مرتکب شده باشد.

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز با انتشار تصاویری از الاخرس و اشتراک گذاشتن عباراتی در همبستگی با او و محکومیت بازداشت اداری او به این مساله واکنش نشان دادند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.