حماس، رژیم صهیونیستی را به تشدید اوضاع اسرا در شرایط کرونا متهم کرد

سخنگوی جنبش حماس فلسطین تاکید کرد، رژیم صهیونیستی عامدانه نسبت به شرایط اسرا در دوره شیوع ویروس کرونا بی‌توجهی می‌کند و این موجب وخیم‌تر شدن شرایط آنها شده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس فلسطین در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید شرایط اسرای فلسطینی در دوره بحران کرونا تاکید کرد: "اسرائیل" عامدانه نسبت به شرایط اسرا در دوره شیوع ویروس کرونا بی‌توجهی می‌کند و این موجب وخیم‌تر شدن شرایط آنها شده است.

قاسم در این بیانیه اظهار کرد: افزایش روبه‌فزونی تعداد اسرایی که در زندان‌های رژیم اشغالگر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و آخرین مورد آنها هم در زندان جلبوع گزارش شد، بی‌توجهی عامدانه‌ای را که در چارچوب سیاست آزار برنامه‌ریزی‌شده‌ای از سوی مدیریت زندان‌های رژیم اشغالگر در حق این اسرا می‌شود، افشا می‌کند.

سخنگوی جنبش حماس در ادامه گفت: این بی‌اعتنایی در ایجاد راه‌های جلوگیری از ابتلا به کرونا در واقع ادامه سیاست سهل‌انگاری پزشکی عامدانه در حق اسرا است که باعث به شهادت رسیدن صدها تن از آنها در زندان‌های رژیم اشغالگر می‌شود.

او با تاکید بر اینکه مساله اسرا و حمایت از آنها و نیز مبارزه برای آزادسازی‌شان در راس اولویت‌های حماس باقی خواهد ماند، از نهادهای بین‌المللی و حقوقی خواست برای تحت فشار گذاشتن اشغالگران جهت مقابله با بی‌توجهی آنها نسبت به جان اسرا، اقدامی جدی در پیش بگیرند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.