به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره ارائه لایحه رتبهبندی معلمان به دولت، اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی جامعه فرهنگیان اجرای رتبهبندی بود. از سال 95 موضوع رتبهبندی معلمان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و در دو نوبت که رتبهبندی اجرا شد با استفاده از امتیازات فصل 10 قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایشها به حقوق معلمان اعمال شد و آنها براساس صلاحیتها در یکی از رتبههای یک تا چهار قرار گرفتند.
وی افزود: اسفندماه سال گذشته به دلیل اینکه امتیازات فصل دهم قانون مدیریت به شکل عمومی در اختیار تمام کارکنان دولت قرار گرفت، ضرورت بازنگری در موضوع رتبهبندی معلمان احساس شد. با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، پیشنویس لایحه رتبهبندی معلمان تدوین شد، در این لایحه، معلمان براساس صلاحیتهای عمومی، صلاحیتهای تخصصی و حرفهای سنجیده میشوند و در یکی از رتبههای مدنظر قرار میگیرند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبهبندی معلمان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تدوین و به دولت تقدیم شد و هم اکنون در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد و مقرر شد با قید فوریت در کمیسیون اجتماعی تصویب و به صحن دولت بیاید تا پس از آن به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
حاجی میرزایی درباره اینکه مراحل بررسی لایحه رتبهبندی معلمان در کمیسیون اجتماعی و هیئت دولت چه مدت زمان نیاز دارد؟ مطرح کرد: ما تمام تلاشمان را میکنیم تا قبل از نهایی شدن فصل بودجه بتوانیم این لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم. امیدوارم مشکلی در فرآیند بررسی پیش نیایید چون تفاهم اولیه با سازمانهای مرتبط انجام شده است، بنابراین پیش بینی میکنم این مسیر با سرعت بیشتری انجام شود.
مخاطب سخنان اخیرم معاونان و مدیران بودند
وی درباره نقل قول اخیر خود که میگوید "معنای حقوقی که میگیریم این است که خدمت را کامل ارائه کنیم و هر کسی که نمیتواند نباید پای آن را امضا کند"، عنوان کرد: امسال سال خاصی است و آموزش شرایط خاصی دارد. سالهای گذشته مدارس به صورت حضوری فعال بودند، دانشآموزان به کلاس درس میآمدند و ارتباط چهره به چهره داشتند. دانشآموزان روزانه چند ساعت در مدرسه حضور داشتند و ما مطمئن بودیم که فرایند آموزش به شکل دقیق در حال انجام است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بنده در نشستی که با معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش داشتم و مخاطب بنده آنها بودند تلاش کردم آنها را متوجه کنم که امسال سال خاصی است و ما با روشهای گذشته نمیتوانیم مسائل را حل کنیم چون آموزشها متنوع شده است، بخش بسیاری از آموزش از طریق شبکه شاد و تلویزیون ارائه میشود، ما باید مطمئن شویم تمام دانشآموزان به آموزش با کیفیت دسترسی دارند و مخاطب بنده معاونان و مدیران بودند که وقتی حکم مسئولیت را میپذیرند به معنای این است این دِین را پذیرفتهاند و باید به دانشآموزان خدمت ارائه کنیم و مطمئن شویم به آموزش دسترسی کامل دارند.
حاجی میرزایی ادامه داد: به هیچ وجه مخاطب صحبت بنده معلمان نبودند اتفاقاً معلمان در شرایط کرونا کاری کردند کارستان و بسیار خلاقانه و مسئولانه ظاهر شدند. خانوادهها میتوانند گواه باشند که معلمان تا چه اندازه وقت بیشتری میگذارند و دقت و مراقبت بیشتری دارند بنابراین همه ما قدردان معلمان هستیم و این خطایی که در برداشت از صحبتهای بنده اتفاق افتاده بود و برخی آن را به معلمان نسبت دادند به هیچ وجه این چنین نیست و ما خودمان را مخاطب قرار دادیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اتفاقاً بنده در آن جمع گفتم نخستین کسی که مخاطب این حرف است خود بنده هستم و مسئولیت 15 میلیون دانش آموز بر دوشم است و باید اطمینان داشته باشیم به آموزش باکیفیت دسترسی دارند و از این طریق مدیران را ترغیب کردم تا نظارت خود را تشدید کنند.کار امروز آموزش و پرورش شبانه روزی است تا بتوانیم مسئولیت خطیر خود را انجام دهیم.
انتهای پیام/