پیشرفت 10 درصدی قطعه 2 آزادراه تهران-شمال طی 3 ماه/ ساخت بزرگ‌ترین تونل تاریخ مهندسی ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، پرویز فتاح در حاشیه بازدید از آزادراه تهران-شمال با یادآوری تعهد بنیاد مستضعفان و دولت برای زیربار ترافیک رفتن مسیر رفت قطعه 2 آزادراه تهران-شمال،‌اظهار کرد: با توجه به بازدید امروز و گزارش مسئولان، مهندسان و پیمانکاران، می‌توانیم بگوییم که از قول و قراری که برای تکمیل مسیر رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال داده بودیم، چندان دور نیستیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرآنی بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرآنی بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اعلام این‌که پیشرفت فیزیکی مسیر رفت قطعه 2 آزادراه تهران-شمال به 47 درصد رسیده است، گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای تکمیل مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال انجام شده است. نکته قابل توجه این است که کار در این منطقه بسیار سخت‌تر از منطقه یک آزادراه است.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین تونل تاریخ مهندسی کشور در این منطقه درحال احداث است و احداث این قطعه از آزادراه، دارای پیچیدگی های فنی بسیاری است؛ علاوه بر این پیچیدگی ها نیز، ممنوعیت تردد ماشین آلات سنگین در جاده چالوس، طی روز‌های آخر هفته، کار را سخت‌تر کرده است.

رئیس بنیاد مستضعفان مشکلات اقتصادی کشور و تورم را یکی دیگر مشکلات پیمانکاران این پروژه اعلام و تصریح کرد: بنیاد مستضعفان و دولت اهتمام دارند که به تعهداتشان در قبال پیمانکاران عمل کنند و تا امروز بنیاد مستضعفان به 100درصد تعهدات خود عمل کرده است، ولی تورم باعث فشار به پیمانکاران شده و ما نیز باید آن‌ها را درک کنیم و مشکلات آن‌ها را که بخشی به ما و بخشی به دولت مربوط است، حل کنیم.

فتاح با بیان اینکه هزینه تکمیل این منطقه از آزادراه، به دلیل تورم موجود در اقتصاد کشور، بیش از برآورد انجام شده خواهد بود، ادامه داد: بر اساس برآورد‌های سال گذشته، تکمیل باقی‌مانده منطقه 2 آزادراه تهران-شمال، نیازمند اعتباری معادل 2 هزار میلیارد تومان بود که با توجه به تورم اقتصادی در کشور، قطعا به این برآورد، اضافه شده و باید تعدیل اضافه اعمال شود.

وی تاکید کرد: این تعدیل اضافه را بنیاد مستضعفان انجام خواهد داد و فکر می‌کنم دولت نیز این تعدیل منطقی را خواهد پذیرفت، ولی در زمان حاضر نمی‌توان میزان این تعدیل را اعلام کرد و در جلسه‌ای که بزودی با مسولان دولتی خواهیم داشت، این موضوع بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه پیشرفت کار در تونل البرز شرقی که طولی معادل 6400 متر دارد، بیش از مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال است، ما در تلاشیم تا این تونل را قبل از تکمیل مسیر رفت منطقه 2 آزادراه، زیر بار ترافیکی ببریم.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، حفاری تونل البرز شرقی به اتمام رسیده و از آبان ماه عملیات الکترومکانیکی در این تونل آغاز می‌شود تا این تونل عظیم هرچه زودتر زیر بار ترافیکی برود.

به گزارش خبرآنی، قطعه 2 آزادراه تهران-شمال تیرماه امسال 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که طی سه ماه اخیر به 47 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.