تدابیر امنیتی در خارطوم در پی فراخوان برای تظاهرات سودانی در سالروز اعتراضات ۲۱ اکتبر

در پی فراخوان ها برای اعتراضات در سالروز تظاهرات ۲۱ اکتبر۲۰۱۸، مقامات سودان پل های خارطوم را از اواسط شب تا ساعات پایانی امروز (چهارشنبه) بستند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از عربی۲۱، این تظاهرات در سال ۲۰۱۸ در محکومیت نابسامانی اوضاع اقتصادی صورت گرفت و فرماندهی ارتش را مجبور کرد ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ عمر البشیر، رئیس جمهوری وقت را برکنار کند.

روزنامه "السودانی" در وبسایت خود نوشت، مقامات استان خارطوم از شهروندان بابت ضرری که در نتیجه بستن پل های میان سه شهر خارطوم یعنی خارطوم، ام درمان و خارطوم بحری از نیمه شب تا اواخر امروز خواهند دید، عذرخواهی کردند.

مقامات اعلام کردند، "اطلاعاتی درباره تحرکات نظام سابق و فراخوان های آن برای منحرف کردن انقلابی ها از مسیر انقلابی خود با هدف ایجاد آشوب وجود دارد و به همین دلیل به ناچار باید پل های ما بین شهرها را ببندند."

یکی از افسران ارشد ارتش سودان گفت، هفته گذشته تلاشی برای "کودتا " از سوی افسران بازنشسته و تعدادی از نیروهای دفاع مردمی که البشیر تاسیس کرده بود، خنثی شد.

هفته گذشته کمیته های مقاومت که اعتراضات شبانه را علیه نظام البشیر هدایت کردند، فراخوان های پیاپی برای انجام اعتراضات در روز چهارشنبه دادند.

در همین راستا، حزب کمونیست سودان روز شنبه از همه گروه های انقلابی خواست برای تحقق اهداف انقلاب در تظاهرات میلیونی ۲۱ اکتبر شرکت کنند.

پیش از این هم تجمع مشاغل سودان و دیگر احزاب برای انجام تظاهرات در ۲۱ اکتبر فراخوان داده بودند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.