ربیعی: اگر به مقررات کرونایی بی‌توجهی شود تصمیمات سخت‌گیرانه‌تر اتخاذ می‌کنیم

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی،‌ علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: در هفته گذشته با توجه به نگرانی‌های ناشی از کرونا جلسات متعددی شکل گرفت. حفظ جان افراد با توجه به اینکه توسط عده‌ای دیگر به خطر می‌افتاد تصمیمات سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ شد اما این پایانِ چنین تصمیمات نیست و اگر بی‌توجهی زیاد همچنان باشد تصمیم‌های سخت‌گیرانه‌تر نیز گرفته خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرآنی بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرآنی بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: در اصل، هدف این نبوده که تنها جریمه گرفته شود بلکه این ابزاری بوده تا افراد جامعه به پروتکل‌های بهداشتی تن دهند.

سخنگوی دولت بیان کرد: نانوایی‌ها بیشترین اخطار بهداشتی را دریافت کردند و این پیگیری‌‌ها ادامه خواهد داشت. استفاده از ماسک در تهران از خانه تا خانه افزایش پیدا کرده است. در این مدت حدود 6 هزار مدرسه به دلیل عدم‌رعایت پروتکل‌ها یا غیرحضوری شدند و‌یا روند خود را اصلاح کردند.

ربیعی بیان کرد: در جلسه ستاد ملی مطرح شد که علت بالا بودن آمار جان باختن افراد در مدت اخیر، دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی و پیشرفته شدن بیماری بوده است و یک بررسی دیگر هم نشان می‌دهد ابتلای خانوادگی شدت گرفته است و این نشان از عدم رعایت مسائل بهداشتی در سطح خانواده‌هاست. در همین راستا مقرر شد وزارت بهداشت با افزایش سریع کمیت و کیفیت غربال‌گری با اضافه شدن 10 هزار تست در روز نسبت به روزهای گذشته جهت شناسایی مبتلایان تسریع بخشد.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.