تحرکات نظامی آمریکا اطراف شبه‌جزیره کره در بحبوحه روابط شکننده

آمریکا اخیرا در بحبوحه روابط شکننده بین دو کره و رژه نظامی آتی کره‌شمالی برای گرامیداشت سالگرد تاسیس حزب حاکم این کشور، تمرین‌های نظامی و مأموریت‌های شناسایی داخل و پیرامون شبه‌جزیره کره انجام داده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بنا بر اعلام نیروهای هوایی اقیانوس آرام آمریکا، یک جفت "لنسر B-B۱ " از پایگاه نیروی هوایی اندرسون آمریکا در گوآم برخاستند تا یک مأموریت "گروه ویژه بمب‌افکن" مشترک و دوجانبه با هواپیمای "F-۱۵J" از نیروی پدافند هوایی ژاپن در ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) در دریای شرقی انجام دهند.

بمب‌افکن‌های آمریکایی همچنین با یک "گرولر E/A-۱۸G" نیروی دریایی آمریکا، یک هواپیمای الکترونیکی مستقر در ناو که به پایگاه هوایی "میساوا" ژاپن در دریای شرقی اعزام شده بود، تمرین مشترک انجام دادند.

پس از اتمام آموزش، دو لنسر B۱ به ایستگاه اصلی خود "السوورث ای‌اف‌بی" در داکوتای جنوبی برگشتند.

بر اساس وب‌سایت ردیابی هوانوردی "نو کالساین"، نیروی دریایی آمریکا روز جمعه هواپیمای شناسایی خود EP-۳E را بر فراز سواحل غربی کره جنوبی در نزدیکی "اینچئون"، حدود ۴۰ کیلومتری غرب سئول اعزام کرد.

نیروی هوایی آمریکا همچنین یک "E-۳ سنتری" و "E-۸ جوینت استارز" را پس از عبور از منطقه غربی کره جنوبی در روز پنجشنبه، بر فراز فضای هوایی داخلی این کشور به پرواز درآورد.

مفروض است که هواپیماهای متمرکز بر نظارت، برای گردآوری اطلاعات و نظارت بر هرگونه تحولات در رژه نظامی آتی که انتظار می‌رود ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) در پیونگ‌یانگ برای گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد حزب کارگر حاکم کره‌شمالی برگزار شود، اعزام شده‌اند.

کره شمالی معمولاً هر ۵ یا ۱۰ سال یک‌بار سالگرد تأسیس حزب حاکم را با رویدادهای بزرگ‌مقیاس مانند تحریکات نظامی شامل پرتاب موشک، رژه نیروها و تسلیحات استراتژیک جدیداً توسعه‌یافته و دیگر سخت‌افزارهای نظامی گرامی می‌دارد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیام سال نو گفت یک "سلاح استراتژیک جدید" را به نمایش می‌گذارد که به گفته کارشناسان و ناظران، می‌تواند یک موشک بالستیک قاره‌پیما یا موشک بالستیک پرتاب‌شونده از زیردریایی باشد.

تحرکات نظامی اخیر آمریکا پیرامون شبه‌جزیره کره  همچنین بعد از سانحه‌ای اتفاق می‌افتد که در آن نیروهای کره شمالی، یک مقام شیلات ۴۷ ساله کره جنوبی را که در آب‌های کره شمالی به سر می‌برد با شلیک گلوله کشتند؛ سانحه‌ای که روابط از پیش شکننده بین دو کره را وارد مقطع جدید مهمی کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.