به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از انگجت، پرداخت ۲.۱ میلیارد دلار توسط گوگل برای خرید فیت بیت که به علت تولید انواع مچ بند و ساعت هوشمند شهرت دارد، جنجال زیادی در آمریکا و اروپا به راه انداخت و گوگل به علت همین اقدام به انحصارطلبی تجاری و تلاش برای از میدان به در کردن رقبا متهم شد.
از همین رو گوگل برای جلوگیری از وقوع مشکلات حقوقی و قضائی تلاش کرد موافقت اتحادیه اروپا با این اقدام خود را به دست آورد. گوگل در نوامبر سال ۲۰۱۹ برنامه خود برای خرید فیت بیت را افشا کرد. این معامله کاملاً نقد قرار بود امسال نهایی شود، اما تأیید نهایی آن به جلب موافقت رگولاتورهای آمریکا و اتحادیه اروپا منوط شد.
مقامات اروپایی از آغاز رسیدگی به این موضوع از ماه آگوست خبر دادند و بررسیهای آنها نشان داده خرید فیت بیت توسط گوگل به تشدید انحصارطلبی این شرکت نمیانجامد.
پیش از این گفته میشد یکی از دلایل علاقه گوگل به خرید فیت بیت افزایش دسترسی آن به دادههای شخصی کاربران ساعتها و مچ بندهای هوشمند است و گوگل قصد دارد از این اطلاعات برای ارسال آگهیهای هدفمند به اشخاص استفاده کند. ظاهراً گوگل قول داده تا استفاده از دادههای مشتریان فیت بیت برای نمایش تبلیغات آنلاین هدفمند خود را محدود کند و بر این فرایند نظارت بیشتری کند.
گوگل همچنین وعده داده که از دیگر سازندگان ساعتها و مچ بندهای هوشمند پشتیبانی کند و دسترسی آنها به اندروید و کاربران محصولات فیت بیت را تسهیل کند. بنابراین این شرکتها نیز خواهند توانست در صورت رضایت مشتریان به اطلاعات خریداران و کاربران محصولات فیت بیت دسترسی یابند.