به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از نیواطلس، این پژوهشگران با بررسی نحوه تبادل لیتیوم در بین دو الکترود، باتریهای جدیدی طراحی کردهاند که دارای مجراهایی پرظرفیت برای جریان یافتن حجم بیشتری از یونهای لیتیومی است و از این طریق میتوان ظرفیت ذخیره سازی باتریهای یادشده را نیز افزایش داد.
اکسید تنگستن نیوبیوم که در این باتریها به جای گرافیت مورد استفاده قرار گرفته، جریان یافتن یونهای لیتیوم را با حجم و شدت بیشتر تسهیل میکند. اکسید تنگستن نیوبیوم برای استفاده در باتریهای جدید ابتدا به شدت گرما داده میشود تا بتوان از آن برای تولید نانوذرات جدید استفاده کرد.
این نانوذرات روند هدایت یونهای لیتیوم را تسهیل میکنند. البته طراحی فعلی این باتریها برای استفاده در محصولاتی مانند خودروهای برقی که به مقدار زیادی انرژی نیاز دارند، مناسب نیست. اما پیش بینی میشود در آینده با تغییراتی در طراحی، باتریهای مذکور با اتومبیلهای برقی نیز سازگار شوند.