جمشید فروزش در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان مواد شوینده افزایش قیمتی را بر روی محصولات خود اعمال نکردند، افزود: عمده نوسان قیمتی که در بازار شوینده ها وجود دارد متوجه خردهفروشی هاست آنها به بهانه های مختلف بدون توجه به قیمت کالا که بر روی محصول درج شده آنرا قیمت قبلی عنوان کرده و نسبت به تغییر قیمت ها اقدام می کنند.
وی با بیان اینکه البته باید این نکته را بگویم که هزینههای تولید برای کارخانجات بسیار افزایش پیدا کرده است، گفت: در خرداد ماه امسال توانستیم مجوز افزایش 25 درصدی قیمت محصولات شوینده را دریافت کنیم اما در آن زمان دلار 20 هزار تومان بود و امروز نرخ دلار تغییر کرده و هم راستای آن ما نیز باید هزینه زیادی را برای تولید محصولات پرداخت کنیم. به عنوان نمونه یکی از مادههای اصلی پودر شوینده و مایع ظرفشویی ماده الکیل بنزن خطی (LAB) است که از 12 هزار تومان به 24 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان پودر شوینده تصریح کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان با افزایش بسیار بالای هزینههای تولید روبهرو هستند و اگر فکری به حال آنها نشود به طور حتم روند تولید مختل شده و آنها امکان فعالیت نخواهند یافت.
انتهای پیام/