به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، علی امام در حاشیه بهرهبرداری آزمایشی از ورودی اصلی ایستگاه مهدیه در خط 7 که ظهر امروز با حضور آبادیان شهردار منطقه 11 برگزار شد اظهار کرد: خوشحال هستیم که در آغاز هفته دفاع مقدس شاهد بهرهبرداری آزمایشی از ورودی اصلی ایستگاه مترو در خط هفت هستیم. با بهرهبرداری آزمایشی ورودی غربی ایستگاه مهدیه دسترسی برای شهروندان به خط 3 و 7 مترو راحتتر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه در گذشته ورودی شرقی ایستگاه مهدیه به بهرهبرداری رسیده بود گفت: برای بهرهبرداری ورودی جدید مبلغ 50 میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین زیربنای ورودی جدید 21 هزار متر است که در ارتباط با تملک فضای مورد نیاز شهرداری منطقه 11 همکاری خوبی را داشته است.
امام گفت: با بهرهبرداری از ورودی اصلی ایستگاه مهدیه در خط 7، جابجایی مسافران در خطوط 3 و 7 افزایش خواهد یافت.
وی همچنین به جزئیات بهرهبرداری از ورود اصلی ایستگاه مهدیه در خط 7 اشاره کرد و گفت: ایستگاه مهدیه نهمین ایستگاه خط 7 مترو تهران است که در فاصله 10 کیلومتری از منتهی الیه این خط در شهرداری منطقه 11 تهران واقع شده است عمق این ایستگاه بیش از 30 متر است که در زیر خط 3 مترو در زیربنای 20 هزار متر مربع در خیابان ولیعصر (عج) تقاطع خیابان مولوی احدادث شده است.
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: ساخت این دستگاه با توجه به اینکه در بافت فرسوده شهری و زیر خیابانهای پرتردد ولیعصر و مولوی قرار گرفته است از نظر اجرا بسیار سخت و پیچیده بود. احداث ورودی جنوب غربی و سالن فروش بلیط که از فضاهای اصلی ایستگاه مترو است نیز از این قاعده مستثنی نبود. ایستگاه مهدیه امکان دسترسی مسافران در محدوده بازار خیابان مولوی و میدان رازی به شبکه حمل و نقل ریلی تهران بهویژه خط 3 و 7 را فراهم کرده و با جابجایی در خط 3 مترو، امکان دستیابی به مراکز پرتعددی مانند میدان راه آهن و منیریه را فراهم ساخته است.
وی افزود: در واقع ورودی اصلی ایستگاه مهدیه، دسترسی شهروندان به هر دو سکوی خط 3 و 7 را تسهیل میکند و پیش از این نیز شهروندان با استفاده از فضای پیشبینی شده فروش بلیط در ورودی جنوب شرقی ایستگاه مهدیه امکان دسترسی به سکوی قائم در خط 3 و سکوی بسیج در خط 7 را داشتند و برای دسترسی به سکوی آزادگان در خط 3 و سکوی میدان صنعت در خط 7، با استفاده از پله برقی و طی مسیری طولانی به سالن اصلی فروش بلیط مراجعه میکردند که با بهرهبرداری از این ورودی تعداد 10 دستگاه پله برقی شامل هشت دستگاه در ورودی و دو دستگاه در بخش دسترسی سالن اصلی و همچنین نخستین پایگاه خط هفت و فضای فروش بلیط به سمت سکوها نیز به بهرهبرداری می رسد.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در ارتباط با وعده داده شده مبنی بر بهرهبرداری یک ایستگاه در هر ماه گفت: طبق برنامهریزی انجام شده و در صورتی که منابع لازم تأمین شود 12 ایستگاه در خطوط 6، 7 و 3 تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید. همچنین نخستین ایستگاه جدید در یک ماه آینده تحت عنوان ایستگاه مترو برج میلاد در خط 7 به بهرهبرداری خواهد رسید.
امام در پایان در رابطه با جزئیات جلسه مسئولان حوزه شهرداری و حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: این جلسه صبح امروز با حضور معاون شهرداری و معماری شهرداری تهران و همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک و مسئولان مترو در رابطه با خط 10 مترو و جزئیات آن برگزار شد و قرار شد در فرایند اجرای خط 10 به طول 46 کیلومتر توجه ویژه به موضوعات زیست محیطی و همچنین بحث درآمدزایی شود.
انتهای پیام/