تشکیل کمیته‌ نظارت بر درآمدهای نفتی در لیبی

سخنگوی «ارتش ملی لیبی» به رهبری خلیفه حفتر از تشکیل یک کمیته‌ فنی برای نظارت بر درآمدهای نفتی لیبی خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از ارم‌نیوز، احمد المسماری، سخنگوی «ارتش ملی لیبی» در کنفرانس خبری تصریح کرد: در مورد ازسرگیری تولید و صادرات نفت در تمامی میدان‌ها و مناطق در لیبی توافق شد و این که کمیته فنی مشترکی برای نظارت بر درآمدهای نفتی شکل گیرد که تا ماه دسامبر آتی فعالیت داشته باشد.

پیشتر خلیفه حفتر، فرمانده «ارتش ملی لیبی» گفت که ارتش تصمیم گرفته است تولید و صادرات نفت را برای رفع نیازهای مبرم شهروندان، ازسربگیرد.

وی ادامه داد: برخی از شبه‌نظامیان پاسخشان شدید خواهد بود و برای اعمال فشار بر بانک مرکزی بعد از راه‌اندازی میدان‌های نفتی تلاش خواهند کرد. برخی از افراد فاسد تلاش خواهند کرد تا از بحران‌های مردم لیبی سوءاستفاده کنند. تلاش می‌کنیم تا به ترکیه اجازه استفاده از اموال لیبیایی‌ها را ندهیم و نگذاریم در روند صادرات یا راه‌اندازی بنادر نفتی مداخله کند.

المسماری افزود: توافق شد که قیمت واحدی برای دلار در تمامی مناطق لیبی در نظر گرفته شود.

وی افزود که رهبری خلیفه حفتر، نماینده منطقه جنوبی و شرقی در مذاکرات در مورد تولید و صادرات نفت است و احمد معیتیق، رئیس شورای ریاستی نیز نماینده منطقه غربی است.

المسماری اعلام کرد که در مذاکرات، به بررسی پرونده‌های مربوط به نابسامانی وضعیت معیشتی و کمبود نقدینگی و نابسامانی خدمات پرداخته می‌شود.

وی عنوان داشت، احمد معیتیق، ریاست کمیته فنی مشترک ناظر بر اجرای توافق پیرامون درآمدهای نفتی و توزیع عادلانه این درآمدها را برعهده خواهد داشت.

معیتیق طی بیانیه‌ای گفت که بر مأموریت‌های کمیته فنی مشترک با رهبری خلیفه حفتر که با هدف نظارت بر درآمدهای نفتی و تضمین توزیع عادلانه منافع شکل گرفته است، نظارت خواهد کرد.

وی گفت که این کمیته با هماهنگی دو طرف‌، در راستای تدوین بودجه‌ای یکپارچه تلاش می‌کند تا نیازهای طرفین را برآورده سازد و به اختلافات درمورد منابع اختصاص‌یافته پایان خواهد داد.

این در حالی است که شرکت ملی نفت لیبی تلاش‌های برخی برای انجام مذاکرات محرمانه پیرامون توزیع درآمدهای نفتی را محکوم کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.