ابوالغیط: اجماع عربی درباره مساله فلسطین تحت تأثیر تحولات اخیر نیست

دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی گفت که تحولات اخیر منطقه هیچ تأثیری بر اجماع نظر عرب‌ها مبنی بر ضرورت پایان یافتن اشغال اراضی فلسطین توسط رزیم صهیونیستی ندارد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از رویترز، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی اظهار کرد که که اطمینان دارد تحولات اخیر منطقه در زمینه منازعه فلسطین و اسرائیل بر اجماع نظر عرب‌ها درباره ضرورت پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین به عنوان شرط اصلی تحقق صلح عادلانه و همه‌جانبه در خاورمیانه تأثیر نخواهد گذاشت.

وی افزود: گفت‌وگوهایی که در نشست اخیر اتحادیه عرب درباره مساله فلسطین انجام شد، صرف نظر از سردرگمی که در رابطه با پیش‌نویس طرح فلسطین صورت گرفت بار دیگر بر عامل مشترک میان عرب‌ها؛ یعنی ضرورت پایان یافتن اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

ابوالغیط ادامه داد: با این وجود مساله فلسطین همچنان ریشه تمام دردهای منطقه است و متأسفانه تاکنون نیز حل نشده است. این برای من به این معنی است که منطقه بدون دستیابی به این راه حل بر اساس راه حل دو کشوری روی ثبات و امنیت واقعی را نخواهد دید.

وی تصریح کرد: درست است که در مورد برخی از مفاهیم مربوط به برقراری صلح با اسرائیل اختلاف نظر وجود دارد اما همه متعهد به حمایت از سقف خواسته‌ها و حقوق فلسطین هستند و هیچ طرفی به دنبال تغییر آن نیست و این یک مساله اساسی است که نباید نادیده گرفته شود.

ابوالغیط افزود: در موضع گیری‌های عرب‌ها نسبت به مساله فلسطین موارد مشترک زیادی وجود دارد، به عنوان مثال نپذیرفتن برنامه الحاق اسرائیل، امتناع از در نظر گرفتن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، امتناع از انتقال سفارتخانه‌های خارجی به آن، رد سیاست شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.