عبدالسلام: اتحادیه عرب نماینده اسرائیل است

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به عدم محکومیت توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی توسط اتحادیه عرب اعلام کرد، این اتحادیه به یک سازمان کوچک وابسته به واشنگتن تبدیل شده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت المیادین، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، عادی سازی روابط با نقش اتحادیه عرب کاملا مغایرت دارد و این اتحادیه امروز ثابت کرد نماینده رژیم صهیونیستی است. آمریکا ارزشی ندارد و عدم محکومیت توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی توسط اتحادیه عرب یک اشتباه استراتژیک است.

وی گفت، ملت یمن کاملا با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اقدام اتحادیه عرب مخالف هستند و اگر این اتحادیه به رویکرد فعلی خود ادامه دهد یمن از آن تبری جسته و به ملت های بیدار تکیه می کند.

وی خواستار تشکیل ائتلافی اسلامی شد و تاکید کرد، معیار مقابله واقعی در منطقه جنگ با اسرائیل است.

پیش از این هم دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، مخالفت اتحادیه عرب با محکومیت توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی این اتحادیه را به صرفا شیپوری برای ریاض و ابوظبی بدل و حکم اعدام سیاسی این اتحادیه را صادر کرد.

همچنین وزارت خارجه دولت صنعا شکست مستمر اتحادیه عرب در حمایت از مساله فلسطین را که آخرین آن تصویب پیش نویس قطعنامه فلسطین در محکومیت توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی بود محکوم و اعلام کرد: این موضع اتحادیه بیانگر وجود بیهوده آن است که تنها عامل انسداد و سرخوردگی ملتها است.
اتحادیه عرب در نشست خود بر سر پیش نویس قطعنامه فلسطین برای مخالفت با توافق عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات به توافق نرسید.


متن پیش نویس قطعنامه فلسطین پیرامون عادی سازی روابط عرب، شامل رد بیانیه سه جانبه بین آمریکا، امارات و "اسرائیل" و تأیید پایبندی به ابتکارعمل صلح عربی و حمایت همه کشورهای عضو از حقوق مشروع و مسلم مردم فلسطین، عمدتا حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است‌.


منابع دیپلماتیک گفتند، امارات پیش نویسی جایگزین پیش نویس قطعنامه فلسطین پیرامون محکومیت توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را ارائه کرد و همان کشورهای مخالف با پیش نویس فلسطین با پیش نویس امارات موافقت کردند.

همچنین عبدالسلام در خصوص عملیات اخیر ارتش یمن علیه مواضع نظامی عربستان نیز گفت، عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن پاسخی به تجاوزات مداوم ائتلاف عربی است و تا زمانی که تجاوز به یمن وجود داشته باشد، عربستان و امارات پاسخش را دریافت خواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن اخیرا با موشک و پهپاد عملیات نظامی را آغاز کرده و هدف مهمی را در ریاض مورد حمله قرار داد.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، این حملات در پاسخ به تشدید حملات متجاوزان، جنایت‌ها و ادامه محاصره یمن صورت گرفته است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.