انتقاد رئیس‌جمهوری سابق برزیل از مدیریت کرونایی بولسونارو

رئیس جمهوری سابق برزیل در یک مداخله پراهمیت -که از نظر برخی آغاز تلاش برای بازگشت سیاسی تلقی می‌شود- ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری فعلی برزیل را به این متهم کرد که همه‌گیری کرونا را به "سلاح کشتار جمعی" بدل کرده است.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه گاردین، در یک سخنرانی ویدئویی با برد گسترده -که متحدان، دشمنان و تحلیل‌گران به عنوان علامتی می‌بینند که "لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا" به کار گرفته تا رهبر راست افراطی برزیل را در انتخابات ریاست جمهوری بعدی به چالش بکشد- این فرد چپ‌گرا، نحوه مدیریت بولسونارو بر بحرانی که بیش از ۱۲۷ برزیلی را کشته است، محکوم کرد.

رئیس جمهوری سابق ۷۴ ساله برزیل که از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ رهبری این کشور را به عهده داشت، تصریح کرد: بله، جلوی بسیاری از مرگ‌ها می‌توانست گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در دستان حکومتی هستیم که ارزشی برای زندگی قائل نمی‌شود و مرگ را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد. دولت غیرحساس، بی‌مسئولیت و بی‌کفایتی که دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی را نادیده گرفت و ویروس کرونا را به سلاح کشتار جمعی بدل کرد.

وی افزود: اکثریت قریب به اتفاق کسانی که از کرونا فوت کرده‌اند، فقرا، سیاه‌پوستان و افراد آسیب‌پذیری بودند که از سمت دولت طرد شده بودند.

لولا در حال حاضر و بعد از سلب حقوق سیاسی‌اش در ۲۰۱۸ و زندانی شدن به جرم فساد و کنار کشیدن از رقابتی که بولسونارو پیروز آن شد، از کاندیداتوری منع شده است.

اما برخی مظنون هستند که حکم لولا امکان دارد به زودی به خاطر بی‌طرفی قاضی‌اش "سرجیو" مورو که بعد از زندانی شدن لولا، وزیر دادگستری بولسونارو شد، لغو شود. این موضوع به لولا اجازه می‌دهد برای ششمین دوره در طول چهار دهه حرفه‌ای خود، کاندیدای ریاست جمهوری شود.

لولا، که در سال ۲۰۰۲ به نخستین رئیس جمهوری انتخاب شده بود، در سخنرانی ۲۴ دقیقه‌ای خود، سرنخ مهمی داد که در حال برنامه‌ریزی برای احیا است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.