افشای بی اعتمادی اتحادیه اروپا به انگلیس در مذاکرات بریگزیت

افشای یک سری اسناد دیپلماتیک جدید حاکی از کاهش شدید اعتماد اتحادیه اروپا به دولت بوریس جانسون در مذاکرات بریگزیت است.

به گزارش خبرآنی، در این اسناد دیپلماتیک فاش شده‌ای که به دست گاردین رسیده‌اند، بی اعتماد شدن بروکسل به بوریس جانسون عیان شده است. در عین حال مذاکرات بریگزیت در ضمن هشدار رئیس کمیسیون اروپا درخصوص ضرورت احترام انگلیس به قوانین بین‌المللی مجددا شروع می‌شود.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه در ضمن تلاش‌های دولت انگلیس برای کنترل آسیب‌های این افشاگری به شکلی فوق‌العاده مداخله کرد؛ افشاگری‌هایی که حاکی از عقب نشینی دولت لندن از برخی توافقات به دست آمده در سال گذشته میلادی با هدف اجتناب از ایجاد مرز سخت در ایرلند بوده‌اند.

فون در لاین در توئیتر نوشت: من به دولت بریتانیا به جهت اجرای توافق خروج به عنون یک وظیفه طبق قوانین بین‌المللی و پیش شرط هر گونه شراکت در آینده اعتماد دارم. پروتکل مربوط به ایرلند/ایرلند شمالی به جهت حفاظت از صلح و ثبات در این جزیره و حفظ یکپارچگی بازار واحد ضروری است.

اسناد افشاشده‌ای که گاردین مشاهده کرد، سوءظن فزاینده بروکسل به انگیزه‌ها و استراتژی انگلیس را نشان داده‌اند و به گفته تحولات اخیر آسیب هر چه بیشتری به این راهبرد وارد ساخته‌اند.

طبق این اسنادی که در روزهای اخیر از سوی بروکسل به پایتخت‌ها در اتحادیه اروپا فرستاده شدند مسائلی فاش شده‌اند از جمله این که اتحادیه اروپا مظنون است به اینکه بوریس جانسون مانع یافتن یک توافق درخصوص مسائل مهم باقی مانده نظیر شیلات، کمک‌های دولتی و حل و فصل مناقشات تا آخرین دقیقه شود تا امتیازی را بگیرد. مقامهای تیم تحت ریاست مذاکره کننده ارشد بریگزیت در اتحادیه اروپا یعنی میشل بارنیه این استراتژی را با توجه به پیچیدگی مسائل نگران کننده خوانده‌اند.

همچنین کمیسیون اروپا نگران است که پریتی پاتل، وزیر مسکن انگلیس بروکسل را دور بزند و مذاکراتی جانبی را بعد از دعوت از وزرای پنج عضو بزرگ اتحادیه اروپا به یک نشست در ۲۲ سپتامبر در لندن درخصوص امنیت داخلی داشته باشد. مقامهای کمیسیون اروپا از کشورها خواسته‌اند با هیچ طرح پیشنهادی انگلیس که در آنجا مطرح شود موافقت نکنند.

در عین حال کمیسیون اروپا این نگرانی را دارد که انگلیس پشت مجموعه مقالات ضد اتحادیه اروپا در مطبوعات انگلیسی است و به گزارشهایی استناد کرده که در آنها بروکسل در آستانه آخرین دور از مذاکرات متهم به سازش ناپذیری شده است. مذاکرات اخیر میان بارنیه و دیوید فراست، مذاکره کننده ارشد انگلیس از سوی کمیسیون "مایوس کننده" خوانده شدند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.