خطیب الاقصی: قدس دیگر حامی ندارد/ اجازه نمی دهیم اشغالگران مسجد الاقصی را ببندند

خطیب مسجدالاقصی اعلام کرد، فلسطینی ها به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهند داد مسجدالاقصی را ببندد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از عربی ۲۱، عکرمه صبری، رئیس هیأت عالی اسلامی بیت‌المقدس و خطیب مسجدالاقصی پیرامون تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن مسجدالاقصی و اقدام سرویس امنیتی این رژیم برای نصب سیستم های الکترونیک و سیستم های صوتی گفت: ما هرگز با بستن مسجدالاقصی موافقت نخواهیم کرد و این اقدام را رد می کنیم.

وی تاکید کرد، رژیم اشغالگر موضوع کرونا را بهانه می کند تا مسجد را ببندد. این بهانه بی دلیل است زیرا خودشان در حال حاضر مشغول جشن های اعیاد مذهبی خود هستند و می خواهند کامل منطقه را از شهروندان قدس تخلیه کنند و بعد هر طور که دوست دارند داخل این شهر اشغالی جشن بگیرند.

صبری ادامه داد، مقامات رژیم صهیونیستی دوربین های جاسوسی و سیستم های صوتی را در بام مسجدالاقصی نصب کردند تا کسانی که وارد این مسجد می شوند را رصد کنند. این اقدام رفتار متجاوزانه مقامات اشغالگر است زیرا اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی با این کار مخالف بود اما آنها با نردبان به بالای بخش شمالی مسجد رفتند.

وی درباره خطر تشدید یورش های اسرائیل به مسجدالاقصی گفت، این اتفاقات، اقدامات متجاوزانه و گستاخانه رژیم صهیونیستی علیه اختیارات اوقاف است تا اختیارات اداره اوقاف را سلب کند.

وی هشدار داد، مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال اعمال حاکمیت بر مسجدالاقصی هستند و این هدف عملی نمی شود. رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ به دنبال نصب گیت های الکترونیکی بود و شکست خورد و امروز سعی در تکرار این اقدامات دارد تا حاکمیت خود را بر مسجدالاقصی اعمال و وضعیت موجود را تغییر دهد.

وی ادامه داد، شورای اوقاف نشست هایی در خصوص این موضوع دارد و این شورا و نمایندگان مراجع دینی امروز (دوشنبه) راجع به این اقدام اسرائیل نشست خواهند داشت.

وی گفت: متاسفانه عادی سازی روابط ها با اشغالگر و نیز درگیری های خونین در برخی از کشورهای عربی همه به نفع اشغالگر است و قدس دیگر حامی ندارد و همین مساله اشغالگر را جری کرده است اما ما به خواست خداوند تسلیم نمی شویم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.