تاکید بر روابط پایاپای بین دو کره برای تسریع مذاکرات

وزیر اتحاد مجدد دو کره امروز (دوشنبه) با اعلام اینکه روابط پاپایای دو کشور به از سرگیری مذاکرات متوقف شده خلع سلاح اتمی کمک می‌کند، از دو کره خواست تا به سمت دستیابی به یک صلح کامل، معتبر و برگشت ناپذیر حرکت کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، لی این-یونگ، وزیر اتحاد مجدد کره در دستگاه کره جنوبی این اظهارات را در جریان سخنرانی آنلاین در نشست جهانی کره برای صلح عنوان و تاکید کرد که به دنبال همکاری با کره شمالی در زمینه بهداشت عمومی و سایر حوزه‌های پایاپای برای دو کشور است.

وی افزود: دو کره به دنبال احتمال همزیستی مجدد در یک جامعه واحد از طریق همکاری پایاپای هستند. بر این باورم که این روند می‌تواند به تسریع پیشرفت روند صلح در شبه جزیره کره و مذاکره درباره خلع سلاح اتمی بین آمریکا و پیونگ یانگ منجر شوند.

این مقام مسئول دولت سئول ادامه داد: من به دنبال تبادل در بخش انسانی به عنوان اقدامی در راستای از سرگیری تبادلات برون مرزی هستم و به همکاری مستحکم در حوزه‌های بهداشت عمومی، تغییرات آب و هوایی و کمپین مبارزه با ویروس کرونا امید دارم. ما باید یک صلح پایدار، برگشت ناپذیر و کامل ایجاد کنیم و این میسر نمی‌شود مگر با همکاری دو کره با جامعه بین‌الملل. ما امیدواریم که کره شمالی به این آغاز جدید پاسخ دهد. پاندمی کرونا ویروس البته کار را برای یافتن راه حل‌هایی برای این بن بست در روابط دو کشور سخت تر کرده است، پس نباید امید داشته باشیم بدون انجام کاری، اتفاقی بیفتد.

وزیر اتحاد مجدد دو کره همچنین با اشاره به روند صلحی که با حضور ورزشکاران در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ آغاز شد، گفت: آینده برای دو کره را نمی‌توان تنها با پیش بینی یک تغییر ایجاد کرد و اوضاع را به دست شرایط سپرد.

روابط بین دو کره از نشست نافرجام و بی نتیجه بین کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در فوریه گذشته میلادی به بن بست خورده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.