به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، حمیدرضا حاجیبابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمعه با وزیر بهداشت تماس گرفتم، در تشکیل کلاس دخالت نمیکنیم و مسئولیت ستاد کروناست اما رسماً اعلام میکنیم هرگونه اقدامی باعث عدم امنیت برای معلمان، دانشآموزان و خانوادهها شود از آن عدول نمیکنیم، این کار شوخی نیست اگر موج سوم کرونا راه بیفتد مدیریت 15.5 میلیون معلم و دانشآموز که در واقع نماینده 15.5 میلیون خانوادهاند کار سختی است.
وی افزود: ستاد کرونا باید مسئولیت باز شدن مدارس را رسماً بهعهده بگیرد اگر فردا مشکلی پیش آمد نگویند "ما نبودیم دیگری تصمیم گرفت."، باید ستاد کرونا رسماً اعلام کند. بچه کلاس اول و دوم ابتدایی را در خانه هم نمیشود کنترل کرد و کار سختی است حال اگر آموزش و پرورش میتواند که دستشان را هم میبوسیم. معلمان هم باید امنیت و سلامتشان تضمین شود و مدنظر باشد.
حاجیبابایی در پاسخ به پرسشی که تجمعات گروههای مختلف فرهنگیان مقابل مجلس چهزمانی جمع میشود، ابراز کرد: اگر آموزش و پرورش اراده کند این تجمعها جمع میشود، مشکل مجلس نیست مشکل آموزش و پرورش است، سال 91 دانشگاه فرهنگیان راه افتاد و قرار بود 30 هزار نفر در هرسال دانشجو جذب کنیم تا در مقابل که هرسال 30 هزار نفر بازنشسته میشوند کمبودی ایجاد نشود. ما برای سال اول یعنی سال 91 حدود 23 هزار و 500 دانشجو و سال بعد از آن 17 هزار نیرو جذب کردیم که یک سال بعد به 4000 نفر تقلیل یافت و بعد به این سمت رفتند که دانشگاه را تعطیل کنند، چند سال نیرو نگرفتند در عین حال تعدادی نیرو هرسال بازنشسته میشدند.
297هزار کمبود معلم داریم
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه "دقیقاً 297 هزار کمبود معلم داریم"، ابراز کرد: بهسمت خصوصیسازی در قالب خرید خدمات رفتند و اعلام کردند که معلم ارزان به کلاس میبرند و اسم آن را خصوصیسازی گذاشتند. کسانی جلوی مجلس جمع میشوند که بهعنوان نیروی خدماتی با حقوق 300 هزار تومان وارد کلاسها شدهاند و اکنون به 50 هزار نفر رسیدهاند و مطالبه استخدام دارند.
اگر معلمان آزاد بیسواد هستند چرا آنها را به کلاس درس فرستادند؟!
وی افزود: هر فردی را در دو سه سال گذشته مانند نهضتیها و پیشدبستانی به کلاس درس بردهاند و آنها که چندسال سر کلاس رفتهاند حالا خود را محق میدانند. ما دفاع میکنیم اما اینها را مجلس نیاورده است بلکه از حق یک عده معلم مظلوم که با 300 و 500 هزار تومان به دورترین روستاها رفتهاند دفاع میکند. اگر بیسواد بودند چرا به کلاس رفتهاند؟ اگر باسوادند باید آنها را بهکارگیری کنیم.
وزیر اسبق آموزش و پرورش با تصریح به اینکه "بخشی از مجلس قبل، خودشان طرفدار خصوصیسازی بودند و ما مشکلاتی داشتیم"، گفت: اما رهبری اعلام کردند که باید مدارس دولتی را تقویت کنیم در طول چندسال گذشته مدارس دولتی به تاراج رفتهاند و افتخارشان این است که 6 درصد خصوصیسازی کردهاند، مدارس دولتی مظلوماند.
انتهای پیام/