به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش در خبر 21 اظهار کرد: 15 شهریور سال تحصیلی جدید آغاز می شود، دانشآموزان قبل از حضور در مدرسه از طریق کانالهای ارتباطی که مدارس با دانشآموزان و خانوادهها دارند و از طریق تماس تلفنی با مدیر مدرسه و کارکنان از وضعیت حضور در مدرسه مطلع شوند.
وی افزود: حدود 35 درصد مدارس کشور جمعیت اندکی دارند و فاصلهگذاری در آنها رعایت میشود، حدود 43 درصد مدارس زیر 50 نفر جمعیت دارند و تعداد مدارس کم جمعیت بسیار زیاد است یعنی حدود 62 درصد مدارس کشور زیر 100 نفر دانشآموز دارند و در تمام اینها امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تدریس حضوری وجود دارد.
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: تقریبا ثبتنامها انجام شد و دانشآموزان کتابهای درسی را از مدرسه تحویل گرفتهاند. تمام مدارس در شبکههای اجتماعی مختلف کانال اطلاعرسانی دارند که تا قبل از روز شنبه از طریق کانالهای اطلاع رسانی خود وضعیت حضور دانشآموزان را مشخص خواهند کرد اما اگر دانشآموزی تا این روز از وضعیت حضور در مدرسه مطلع نشد روز شنبه قبل از حرکت به سمت مدرسه تماس بگیرد که آیا در آن روز باید به مدرسه برود یا خیر.
باقرزاده درباره توانایی مدارس برای اجرای پروتکلهای بهداشتی عنوان کرد: قواعدی تعیین کردیم از جمله ضدعفونی کردن محیط و در تمام مدارس انجام میشود، سال گذشته سرانه قابل توجه به مدارس داده شد و در آستانه شروع مدارس مجدد سرانه ابلاغ شده و از این جهت مشکلی وجود ندارد ارزیابیهایی که ما انجام میدهیم و ارتباطات مستمر با شهرستانها و مناطق داریم که نشان میدهد مدارس آمادگی دارند.
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش ادامه داد: در ایام امتحانات خرداد و تیرماه 21 روز دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم به مدرسه آمدند که حدود 800 هزار نفر دانش آموزان پایه دوازدهم و حدود یک میلیون نفر دانشآموزان پایه نهم به مدرسه آمدند و هیچ گزارشی نداشتیم که پروتکلهای بهداشتی رعایت نشده است.
وی با اشاره به اینکه مدلهای بازگشایی مدارس متفاوت است و یکی از روشها تقسیم دانشآموزان و حضور آنها در روزهای زوج و فرد است، متذکر شد: اختیار تصمیمگیری در مورد موضوعات را به شورای مدرسه دادهایم که به اقتضای مساحت مدرسه، تعداد دانشآموزان، وضعیتی که در تهویه میتوانند داشته باشند، بعد مسافت خانوادهها، سطح سواد والدین و در نهایت با کنار هم قرار دادن تمام مولفهها مدلهای مختلف را برای حضور و آموزش دانشآموزان طراحی میکنند که یکی از آنها روش زوج و فرد است.
باقرزاده ادامه داد: ممکن است عدهای از دانشآموزان نیاز آموزشی بیشتری داشته باشند بنابراین باید روزهای بیشتری به مدرسه بیایند در این میان دسترسی دانشآموزان به روشهای مختلف آموزشی مهم است مثلاً ممکن است تاریخی دانش آموزان به آموزش مجازی دسترسی نداشته باشند بنابراین زمان بیشتری برای آموزش حضوری نیاز خواهند داشت.
انتهای پیام/