اقدامات دولت پاکستان برای محدود کردن اپلیکیشن‌های موبایلی

پاکستان اعلام کرد، اپلیکیشن‌های "تیندر"، "گریندر" و سه اپلیکیشن دوست‌یابی دیگر را به خاطر عدم پیروی از قوانین محلی مسدود کرده است. این تازه‌ترین اقدام پاکستان برای محدود کردن بسترهای آنلاینی که است که گمان می‌شود "محتوای غیراخلاقی" نشر می‌دهند.

به گزارش خبرآنی به نقل از رویترز، اداره مخابرات پاکستان اعلام کرد، "با در نظر گرفتن تأثیرات منفی جریان پیدا کردن محتوای غیراخلاقی/ناپسند"، اخطارهایی را به مدیریت این پنج اپلیکیشن ارسال کرده است.

مخابرات پاکستان اعلام کرد، اخطارهای خود را برای تیندر، گریندر، "تگد"، "اسکوت" و "سی‌های" صادر کرده و خواستار حذف "خدمات دوست‌یابی" و تعدیل محتوای پخش زنده در مطابقت با قوانین محلی شده است.

این شرکت‌ها پاسخی به اخطارهای پاکستان در موعد مقرر ندادند.

تیندر، تگد، اسکوت و گریندر واکنش فوری به این موضوع نشان ندادند. رویترز قادر به برقراری تماس با سی‌های نبوده است.

اطلاعات شرکت تحلیلی "سنسور تاور" حاکی از آن است که اپلیکیشن دوست‌یابی تیندر بیش از ۴۴۰ هزار بار در پاکستان، در عرض ۱۲ ماه اخیر، دانلود شده است. این در حالی است که اپلیکیشن‌های گریندر، تگد و سی‌های نیز هر کدام ۳۰۰ هزار بار و اسکوت نیز ۱۰۰ هزار بار طی همین بازه زمانی دانلود شده‌اند.

تحلیلگران می‌گویند پاکستان با استفاده از قانون دیجیتال اخیر خود، به دنبال توقف آزادی بیان در اینترنت و مسدودسازی یا دستور به حذف محتوای غیراخلاقی یا اخباری است که منتقد دولت و ارتش این کشور باشند.

در ماه ژوئیه، پاکستان "آخرین اخطار" را برای اپلیکیشن ویدئوهای کوتاه "تیک‌تاک" به خاطر محتوای صریحی که در این بستر به اشتراک گذاشته می‌شود، صادر کرد. این در حالی است که اپلیکیشن پخش زنده "بیگو لایو" نیز به همین علت به مدت ۱۰ روز مسدود شده بود.

مقامات پاکستانی در یک نشست اخیر، نگرانی خود را در مقابل مقامات تیک‌تاک ابراز کردند.

هفته گذشته مخابرات پاکستان همچنین از بستر اشتراک ویدئوی یوتیوب نیز خواست "فوراً اشتراک محتوای مبتذل، ناشایست، غیراخلاقی، برهنه و نفرت‌پراکن را در پاکستان مسدود کند".

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.